امیر حاتمی:

ارزش امنیت بسیار بالاتر از بهایی است که صرف آن می‌کنیم/ آرامش ملت در بستر «امنیت» معنا پیدا می‌کند

وزیر دفاع گفت: ارزش استقرار و پایداری امنیت همه‌جانبه بسیار بالاتر از بهایی است که صرف آن می کنیم.

ارزش امنیت بسیار بالاتر از بهایی است که صرف آن می‌کنیم/ آرامش ملت در بستر «امنیت» معنا پیدا می‌کندبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی بررسی اصلاحات ساختاری بودجه سال ۱۳۹۹ کشور با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، دکتر غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، معاونین وزیر دفاع و مدیران عامل سازمان‌های تابعه وزارت دفاع در سازمان صنایع دفاع برگزار شد.

وزیر دفاع در این نشست تخصصی با تقدیر از اهتمام مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع «دفاع و امنیت» و حمایت از نیرو‌های مسلح گفت: وضعیت امروز ما به لحاظ نوع تهدیدات به‌گونه‌ای است که باید تقویت بنیه دفاعی کشور استمرار و تداوم یابد.

وی با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ و تهاجم مستقیم در ابعاد مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم گفت: اگر توان دفاعی نظام اسلامی به این حد از بازدارنگی فعال و اقتدار نرسیده بود، بی تردید زمینه‌های تهدیدات نظامی به وجود می‌آمد.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: نیرو‌های مسلح با اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی خود کلیه تحرکات دشمنان را لحظه به لحظه رصد و کنترل می‌کنند وضروری است متناسب با تهدیدات احتمالی، تسلیحات و تجهیزات دفاعی خود را با مدیریت بودجه و اعتبارات دفاعی در وضعیت کارآمدی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ارزش استقرار و پایداری امنیت همه جانبه بسیار بالاتر از بهایی است که صرف آن می‌کنیم چرا که پیشرفت‌ها، دستاورد‌ها و آرامش و اطمینان خاطر یک ملت در بستر" امنیت " معنا و مفهوم می‌یابد.

وزیر دفاع با اشاره به سرمایه‌های انسانی متخصص صنعت دفاعی در تولید محصولات دفاعی گفت: دانشمندان و نخبگان وزارت دفاع با ساخت تسلیحات متنوع نظامی و پشتیبانی همه جانبه از نیرو‌های مسلح مقتدر و پر افتخار اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، کشور را از وابستگی در زمینه تامین تسلیحات دفاعی بی‌نیاز کردند و بر این اساس شایسته است وضعیت معیشت و افزایش بودجه طرح حکمت نیرو‌های مسلح به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم مجلس نیز در ادامه کار دولت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: با پیگیری و تعامل فی ما بین، علاوه‌بر افزایش ۱۵ درصد حقوق و مزایا‌ی کارکنان نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹، کسری اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان لشکری در بودجه تامین و پیش بینی شده است.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم‌های همه جانبه دشمن در طول ۴ دهه عمر پر برکت نظام اسلامی، افزود: پیشرفت‌ها و دستاورد‌های حوزه دفاعی و حفظ اقتدار و بازدارندگی دفاعی در شرایطی حاصل شده است که با وجود همه محدودیت ها، نسبت به هزینه‌های نظامی سایر کشور‌های منطقه بسیار پائین‌تر بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و رزمندگانی است که جانانه در مقابل دشمن قسم خورده ایستادگی کردند تا ما امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس نیرو‌های مسلح عموماً بازنشسته امروز هستند و این درحالی است که این افراد حق ایثارگری خود را تا کنون دریافت نکرده‌اند و موکداً انتظار داریم این مهم در بودجه سال ۹۹ کشور لحاظ شود.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در خصوص بودجه نیرو‌های مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور تأکید داشته اند گفت: توجه به نیرو‌های مسلح در مجلس، همواره در اولویت اول است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت اساسی‌ترین نیاز هر جامعه‌ای محسوب می‌شود گفت: ما در مجلس نیز همواره براین موضوع تأکید داشته‌ایم، چرا که نظام دفاعی و امنیت ایران اسلامی در گرو اقتدار و قدرت نیرو‌های مسلح است.

در ادامه این نشست سردار رضا طلائی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با تشکر از اقدامات مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری و تعامل سازنده وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح اظهار داشت: بررسی بودجه دفاعی از چند منظر گذشته، حال و آینده و همچنین با توجه به روند اصلاحات ساختاری قابل بررسی و بازنگری است.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با توجه به رویکرد تشدید تحریم‌ها و شناسایی تهدیدات و نیاز‌های ضروری بخش دفاع، پیشنهادات کارشناسی و تخصصی خود را در موضوع تخصیص بودجه به مجلس ارائه نماییم.

سردار طلایی نیک فاصله گرفتن از درآمد‌های نفتی را یکی از رویکرد‌های مهم عنوان کرد و گفت: ما نیز در وزارت دفاع تمام تلاش خود را برای بازنگری در نظام بودجه‌ای متناسب با شرایط امروز به کار خواهیم بست و در این مسیر متناسب با سیاست‌های کلان ملی برای حفظ و ارتقاء قدرت دفاعی اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت دفاع ، بودجه 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
انشالله هیچ کس مریض و محتاج نشه آمین خدایا هیچ مردی راشرمنده زن وبچه نکنه مهدی فاطمه مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
در بستر امنیتی که ایجاد شده باز مردم دارن سختی های زیادی می کشند از امنیت اقتصادی غافل نشیم
آخرین اخبار