مشاور وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خیزش ملی نیاز دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خیزش ملی اتفاق بیافتد و عزم همگانی وجود داشته باشد.

برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خیزش ملی اتفاق بیافتدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول عمادی امروز در همایش کشوری علمی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تالار لیان بوشهر بیان کرد: آسیب‌ها زمانی اجتماعی می‌شوند که از فرد عبور و در جامعه  اشاعه پیدا می‌کند.

او وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را بر عهده جامعه عنوان کرد و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی داریم که در چهار دوره سه سال برنامه ریزی شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین ما را به حصاری محکم دعوت می‌کند که در آن زندان از خود مراقبت کنیم و اگر به درستی آن را درک کنیم می‌توانیم از آسیب‌هایی که متوجه ما است در امان باشیم.

عمادی تصریح کرد: اسلام وظیفه تربیت را بر عهده خانواده قرار داده است و آموزش و پرورش نیز در کنار خانواده در امر تربیت به رسالت خود عمل می‌کند به همین علت اگر محیط اجتماعی ناسالمی داشته باشیم و دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام ندهند خانواده نمی‌تواند فرزند خود را از آسیب‌ها مصون بدارد.

او با بیان اینکه سند تحول بنیادین تنوع در محیط‌های یادگیری را به رسمیت شناخته گفت: در فصل هشت این سند وظیفه اجرای بر عهده همه دستگاه‌ها قرار داده شده است و انجام آن نیاز به عزم همگانی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همگانی کردن امر تربیت و پیشگیری از آسیب‌هایی که دانش آموزان با آن مواجه هستند را از اهداف برگزاری این همایش دانست و بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عزم مجموعه وزارت آموزش و پرورش بسیار جدی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.