مدیرکل دفتر پیشگیری قوه قضائیه گفت: سرانه هزینه کرد برای یک زندانی در کشور، ۲۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز است.

سرانه هزینه کرد در کشور برای یک زندانی ۲۰ برابر سرانه یک دانش‌آموز استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمد زنگانه مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز در همایش کشوری علمی و آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تالار لیان بوشهر بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی تنها مشکل ایران نیست بلکه این مساله کل کشور‌ها را تهدید می‌کند و کشور‌های بسیار کمی هستند که کمتر با این مساله مواجه باشند.

او، بر پیشگیری رشد مدار از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این نوع پیشگیری، مدرسه محور و محله محور است و طرح «نماد» هم یک طرح پیشگیری رشد مدار مدرسه محور محسوب می‌شود که سن زیر ۱۸ سال را در بر می‌گیرد.

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه سن طلایی رشد مدار را قبل از دبستان تا سه سال اول دبستان عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین بررسی و مطالعات نمودار و منحنی که برای هزینه کرد منابع شده بیش از ۸۰ درصد آن برای قبل از دبستان و تا سه سال اول دبستان بوده است.

زنگانه با بیان اینکه سرانه هزینه کرد در کشور برای یک زندانی ۲۰ برابر سرانه یک دانش آموز است، ادامه داد: ناگزیر هستیم که به صورت شبکه‌ای و ائتلافی عمل کنیم و به همین علت ایجاد شبکه‌ها برای اجرای طرح‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

او، با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است، عنوان کرد: کار‌های فردی نتیجه‌ای ندارد چراکه اگر هم افزایی وجود نداشته باشد، کار نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مدیر کل دفتر پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اجرای مدل ائتلافی، گفت: این مدل در سه مرحله و  سه اقلیم اجرا شد که در مرحله نخست در ۷۲ مدرسه به اجرا درآمد و سپس فراگیری بیشتری پیدا کرد و بعد، یک شهرستان به صورت نمونه انتخاب و این طرح در همه مدارس آن اجرا شد.

زنگانه عنوان کرد: باید هنر ما این باشد که کسی که تفکر خودکشی را در ذهن می‌پروراند را شناسایی کنیم و بلافاصله او را در چتر مراقبتی خود  قرار دهیم که در این زمینه نیاز به حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ائتلاف داریم.

او گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته امروز از ۱۰ اتهام اول کشور پنج اتهام آن خشونت است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.