وزیر راه و شهرسازی:

راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم بین ایران و عمان / افزایش تعداد مجوز پروازها به عمان

اسلامی گفت: با امضای توافقنامه بین ایران و عمان خطوط کشتیرانی منظمی برای افزایش تبادلات تجاری دو کشور فراهم می‌َشود.

راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم بین ایران و کشور عمان / صدور مجوز پرواز به کشور عمان از طریق شرکت‌های هواپیمایی عمانیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  امروز توافقنامه همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی  و کشتیرانی تجاری بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل کشور عمان به امضا رسید.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما برای اولین بار با کشور دوست و همسایه عمان سند حمل و نقل در حوزه دریایی را امضا می‌کنیم، ‌گفت: وزیر صنعت و تجارت که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور هم محسوب می‌شود هم چند سند مختلف را امضا و مبادله کرده است.

او اظهار کرد: یکی از این اسناد مربوط به گواهینامه دریایی است که روز گذشته امضا شد و امروز هم سندی که از سه سال گذشته مسکوت مانده بود و مراحل مختلف را در کشور عمان هم طی کرده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ملاقات روز گذشته که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم اعلام شد در شرایطی که هیئت تجاری کشور عمان به ایران سفر کرده است اسناد مختلف را نهایی کنیم چرا که امضا و توافقنامه در این حوزه به نفع هر دو کشور خواهد بود.

اسلامی افزود:همکاران ما در سازمان بنادر و دریانوردی ایران و معاونان وزیر حمل و نقل کشور عمان که هر دو برای انجام مذاکرات مجاز بودند در طی چند روز گذشته در خصوص حوزه‌های مختلف دریایی و بندری جلسات مختلفی را برگزار کرده‌اند.

او تاکید کرد: به استناد این توافقنامه و تفاهم‌نامه خطوط کشتیرانی منظمی بین هر دو کشور برقرار می‌شود و استفاده از بنادر با مساعدت و خواست هر دو کشور باید فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ارتباط و توسعه تعامل که خواسته بازرگانان ما است با جامعه تجاری کشور عمان فراهم می‌شود ویک تعامل روان، صمیمی با بازرگانان کشور عمان ایجاد خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: بسیاری از بازرگانان ما درخواست داشتند که برای صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور عمان حضور داشته باشند که در این زمینه تعاملات، تسهیلات و تبادلات به استفاده از ظرفیتی که در خطوط کشتیرانی وجود داشت از امروز تسریع و تسهیل می‌شود.

او در پاسخ به سوال  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان هم گفت: هم اکنون سه شرکت داخلی اقدام به انجام پروازهای بین ایران و عمان می‌کنند و ما مجوز حضور دو شرکت عمانی را هم صادر خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همواره مردم ایران به دلیل ارتباط خوبی که با کشور عمان دارند درخواست انجام پروازهایی از شهرهای مختلف داشته‌اند که طی رایزنی‌هایی که امروز صورت گرفت مجوزهایی را هم برای انجام مسافرت‌ها به عمان از شهرهای دیگر هم فراهم می شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار