معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد؛

نباید موضوع تعلیم و تربیت تعطیل شود/خسارت آموزشی تعطیلی مدارس باید جبران شود

حجت الاسلام قاسمی نیاگفت:خسارت آموزشی تعطیلی مدارس از طریق برنامه‌هادرحوزه تعلیم و تربیت وانتشار آن از رسانه‌ها جبران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: صداوسیما و سایر رسانه‌ها با همکاری آموزش‌وپرورش باید در زمان تعطیلی مدارس برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های ناشی از عدم آموزش دروس به دانش‌آموزان، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای را تدارک ببینند و آن را در زمان مناسب پخش کنند.

او ادامه داد: اگر برای جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی‌های غیرقابل‌پیش‌بینی فکری نشود، علاوه بر هدر رفتن میلیارد‌ها تومان هزینه، کیفیت آموزش در کشور کاهش می‌یابد و این موضوع به‌هیچ‌عنوان شایسته نظام تعلیم و تربیت ما نیست.

حجت الاسلام قاسمی نیا افزود: شایسته نیست که باوجوداین همه شبکه تلویزیونی و فناوری رسانه‌ای، دانش‌آموزان در زمان تعطیلی مدارس، به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح برای جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی، وقت خود را بیهوده تلف کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: در چنین شرایطی حتی اگر مدارس به دلایل منطقی همچون خطر آلودگی هوا بر سلامت دانش آموزان تعطیل می‌شود، نباید موضوع تعلیم و تربیت تعطیل شود و نیاز است تا خانواده‌ها در کنار رسانه‌های جمعی با استفاده از برنامه‌های کاربردی موجود در رایانه و تلفن همراهشان به آموزش فرزندان دانش‌آموز خود بپردازند.

قاسمی نیا گفت: امروز ایران در جنگ تمام‌عیار اقتصادی به سر می‌برد و در چنین شرایطی هرگونه هدر رفت وقت و سرمایه به صلاح کشور نیست، به‌خصوص اگر این خسارت‌ها در حوزه مسائل آموزشی که عامل اصلی پیشرفت است، باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: دانش‌آموزان باید بدانند تعطیل شدن مدرسه برای آنان زیان‌آور است و اگر هم این اتفاق رخ داد باید تمام تلاش خود را برای جبران خسارت‌های آموزشی ناشی از آن و عقب نماندن از فرآیند تحصیل خود به‌کارگیرند.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار