مایک رستم پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسکتبال ایران هنوز جا برای پیشرفت دارد/ پیروزی مقابل حریفان در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بسکتبال ایران هنوز جا دارد تا برای رقابت با لیگ‌های معتبر اروپایی و آمریکایی پیشرفت کند.

مایک رستم پور ملی پوش تیم ملی بسکتبال کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط خودش در تیم شیمیدر قم، اوضاع و احوال تیم ملی در آستانه رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، سطح بسکتبال ایران در دنیا و ... توضیحاتی ارائه کرد.

بسکتبال ایران هنوز جا برای پیشرفت دارد/ پیروزی مقابل حریفان در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست

از شرایطی که در تیم شیمیدر قم دارید بیشتر بگویید. فکر می‌کنید می‌توانید در انتهای فصل قهرمان لیگ برتر بسکتبال شوید؟

من بابت حضور در باشگاه شیمیدر قم بسیار خوشحالم. ما مدیرعامل فوق العاده‌ای داریم که در مورد همه چیز حواسش به ما هست و از او بابت اینکه مرا برای حضور در شیمیدر انتخاب کرد، سپاس گزارم. من به آینده فکر نمی‌کنم و تمام تلاشم را برای درخشش در تیم می‌کنم. مطمئنم در انتهای فصل از نتایجی که کسب می‌کنیم راضی و خشنود خواهیم بود.

از درگیری که با صالح فروتن در بازی مقابل آویژه صنعت داشتید و منجر به محرومیت هر دو نفرتان شد  بیشتر بگویید؟ چی شد که درگیری بالا گرفت؟

بازیکنی که با او درگیر شدم پیش از دیدار با ما ۳۱ امتیاز دشت کرده بود، اما مقابل من و تیمم هرچه زد به در بسته خورد و هیچ امتیازی از پرتاب هایش نگرفت؛ بنابراین او از وضع موجود و عملکردش ناراضی بود که در نهایت منجر به درگیری میان ما شد.

سطح لیگ برتر بسکتبال ایران را با توجه به اینکه در لیگ‌های معتبر زیادی حضور داشته اید چطور ارزیابی می‌کنید؟

من در لیگ‌های معتبر و قدرتمند زیادی سابقه حضور داشتم و می‌توانم بگویم لیگ ایران در آسیا قوی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در سطح دنیا در سطح پایین تری قرار دارد.   شخصا به ایران آمدم تا به بسکتبال ایران کمک کنم تا از نظر کیفی پیشرفتی حاصل شود، به عقیده من فدراسیون بسکتبال ایران بسیار عالی کار می‌کند و با هدایت آن‌ها لیگ بسکتبال هم می‌تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد

از نظر شما برای پیشرفت لیگ بسکتبال چه کار‌هایی باید انجام داد؟

به نظر من لیگ ایران برای پیشرفت کار زیادی باید انجام دهد تا با لیگ‌های اروپایی و آمریکایی به رقابت بپردازد. اما بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران توانایی رویارویی با تمام بازیکنان دنیا را دارند. به عقیده من ۱۰ بازیکن از بسکتبال ایران توانایی بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی و یا هر جای دیگر دنیا را داشته و می‌توانند توانایی‌های خود را بروز دهند. ایران بازیکنان خوبی دارد و سرمربیان هم جزء برترین‌های دنیا به شمار می‌روند.

بسکتبال ایران هنوز جا برای پیشرفت دارد/ پیروزی مقابل حریفان در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست

تیم ملی بسکتبال اولین ورزش تیمی بود که جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد، به عنوان یک ملی پوش این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم ما با همت مهران شاهین طبع سرمربی تیم و بازیکنان تیم فوق العاده ملی  با صعود به المپیک ۲۰۲۰ کار بسیار بزرگی انجام دادیم. تنها برترین تیم‌های دنیا هستند که می‌توانند به المپیک صعود کنند و شخصا بابت اینکه سهمی از این صعود داشتم بسیار خوشحالم.   ما کار بسیار سختی در این تورنمنت داریم و من فکر می‌کنم در هر بازی با قدرت پیش می‌رویم و حتی پیروزی مقابل حریفانمان هم دور از دسترس نیست. در تابستان پیش رو کلی کار برای انجام داریم و می‌توانیم بهتر شویم. امیدوارم بازیکنان و مربیان تیم برای این رقابت‌ها در سلامت کامل باشند.


بیشتر بخوانید: شکست دور از انتظار شاگردان هاشمی در بندرعباس/ پیروزی نزدیک آبی صنعت پارسا برابر اکسون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار