یک مشاور خانواده:

نسخه واحدی درباره داشتن تعداد فرزند وجود ندارد/ حس انزوای مادر در خانواده‌های بدون فرزند دختر

روانشناس و مشاور خانواده گفت: نمی‌توان با قاطعیت گفت، داشتن بیشتر از یک فرزند برای همه خانواده‌ها مفید است و بیشتر بر اساس شرایط خانواده تصمیم گیری می‌شود.

نسخه واحدی درباره داشتن تعداد فرزند وجود ندارد/ حس انزوای مادر در خانواده‌های بدون فرزند دخترمحمدرضا حلاج، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: معمولا اگر خانواده‌ای فرزند وابسته‌ای دارد باید قبل از تولد فرزند دیگر، سعی در کاهش وابستگی کودک خود داشته باشند و اگر تغییری در وابستگی فرزند ایجاد نمی‌شود با به دنیا آمدن عضو جدید خانواده، کودک آسیب بسیاری از لحاظ روحی خواهد دید.

او ادامه داد: گاهی گفته می‌شود دختران  معمولا نیاز بیشتری به خواهر یا برادر دارند در صورتیکه این درست نیست و معمولا  این تصور به این دلیل ایجاد می‌شود که دختران احساس و عواطف خود را راحت‌تر ابراز می‌کنند و نیاز خود را به داشتن خواهر یا برادر بیان می‌کنند.

این مشاور خانواده گفت: معمولا فاصله سنی ایده آل بین کودکان، ۴ تا ۵ سال است و فاصله سنی کمتر از این به کودک لطمه خواهد زد از سوی دیگر، فاصله سنی زیاد بین فرزندان نیز توصیه نمی‌شود، زیرا دو فرزند درکی از دنیای همدیگر نخواهند داشت.

حلاج ادامه داد: در خانواده‌هایی که فرزندانی از جنس مخالف وجود دارد، مهارت تعامل با جنس مخالف در فرزندان خانواده تقویت خواهد  شد و قدرت همدلی نیز در خانواده‌ای با فرزندان از یک جنسیت بیشتر است.

او  گفت: معمولا در خانواده‌هایی که فقط فرزند پسر دارند، مادر معمولا دچار حس انزوا می‌شود و خود را  در تربیت فرزندان چندان دخیل نمی‌داند.
 
انتهای پیام//م.م
 
برچسب ها: کودکان ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار