منصوریان: ورزشکار بودن در عین وظیفه مادری سخت است/ صد درصد در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم/ همسرم در موفقیتم نقش داشت

شهربانو منصوریان، بانوی ووشو کار کشورمان توضیحاتی درباره چالش‌های بعد از به دنیا آوردن فرزندش ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو منصوریان سانداکار وزن ۷۰ کیلوگرم با کسب پنجمین مدال طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان  پرافتخارترین ووشو کار جهان شناخته شد. منصوریان در حالی پنجمین مدال طلای خود را در این رقابت‌ها کسب کرد که قبل از این مسابقات طعم شیرین مادر شدن را چشیده بود و از دغدغه‌های مادری اش در کنار ورزش قهرمانی توضیحاتی ارائه کرد که از نظر خواهیم گذراند.  

منصوریان درباره اینکه تولد فرزندش در انگیزه ورزشی اش تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: به هر حال با تولد پسرم، فکرم بیشتر مشغول است و ذهنیت این را دارم که فرزندم تنهاست. البته خانواده همسرم حواسشان بیشتر از من است و هوای آرشام دارند و خیالم از این جهت راحت است، به همین علت بهتر می‌توانم مسابقه بدهم.

منصوریان: ورزشکار بودن در عین مادر شدن سخت است/ صد درصد در مسابقات آسیایی شرکت می کنم/همسرم در موفقیتم نقش داشت

 او درباره اینکه قراردادش با باشگاه چینی تحت تاثیر حضور فرزندش قرار گرفته است و توافقی در رفت و آمد قرار دارد، بیان کرد: الهه و سهیلا خواهرانم در چین حضور دارند و هر ۳، ۴ ماه در این کشور می‌مانند و بعد به ایران بازمی گردند، اما من یک ماه در چین ماندم و دوری از خانواده و فرزندم برایم سخت بود و به ایران برگشتم. خواهرانم راحت‌تر هستند، چرا که همسر ندارند و فکرشان آسوده‌تر است و می‌توانند در چین بمانند، اما من به این علت حاضر شدم در لیگ چین مبارزه کنم که فقط برای انجام مسابقه به این کشور بروم و بعد به کشور برگردم.

برای قهرمانی جهان دوران سختی را طی می کنیم 

پرافتخارترین بانوی ووشو کشورمان درباره اینکه پسرش چند ماه است و اینکه مادر بودن سخت است یا ورزشکار قهرمان بودن گفت: به نظرم فعالیت در ورزش قهرمانی، در عین مادر بودن سخت است، چرا که برای قهرمانی باید خیلی تلاش کرد و ۱۰۰۰ ورزشکار هستند که از بین آن‌ها فقط ۷ نفر برای مسابقات انتخابی تیم ملی برگزیده و ازبین این نفرات ۳ ورزشکار برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می‌شوند. دوران سختی را باید طی کنیم تا قهرمان جهان شویم.

او درباره اینکه همسرش در مسیر موفقیت چقدر کمک کرده است، بیان کرد: به هر حال همسرم ۹۰ درصد در مسیر موفقیتم نقش دارد و همین موضوع باعث شده که من به اهدافم برسم.

منصوریان درباره اینکه شرکت در مسابقات قهرمانی جهان بعد از تولد فرزندش سخت نبود، گفت: نه من آمادگی همه مسابقات دارم، چون در ایران رقیبی نداشتم برایم خیلی راحت بود و ورزشکاران هم وزن من انصراف دادند. به هر حال ۳ ماه حضور در اردوی تیم ملی باعث شد که آمادگی را بدست آورم و مدال طلای مسابقات جهانی را برای پنجمین بار کسب کنم.

منصوریان: ورزشکار بودن در عین مادر شدن سخت است/ صد درصد در مسابقات آسیایی شرکت می کنم/همسرم در موفقیتم نقش داشت

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی درباره اینکه فدراسیون ووشو تصمیم گرفته که از ۳ بانوی قهرمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا استفاده نکند، بیان کرد: ۵ وزن در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند و خیلی ورزشکاران و حریفانمان پشت ما ماندند و آن‌ها قرار است به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شوند، به همین علت فدراسیون ووشو قصد دارد عرصه را برای آن‌ها باز کند. البته این موضوع برایم سخت است و من صددرصد در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم.

منصوریان درباره اینکه مسئولان ورزش به قول و قرار‌های خود عمل کردند و حمایت مالی از قهرمانان جهان صورت می‌گیرد، گفت: به هر حال چند سالی است که این اتفاق رخ می‌دهد و  یک سال طول می‌کشد تا وزارت ورزش و جوانان جایزه‌های مدال آوری در مسابقات جهانی را بدهد. البته ما راضی هستیم و خدا را شکر می‌کنیم.

بانوی ووشو کار کشورمان درباره اینکه مبلغ قرارداد‌ها در لیگ ایران و چین فرق می‌کند و حضور در لیگ چین از لحاظ مالی بهتر است، اظهار کرد: لیگ چین ویژگی های بهتری دارد. به طور مثال من در صورتی که بخواهم باشگاهی در سمیرم داشته باشم، باید مراحل زیادی طی کنم تا بتوانم یک باشگاه راه بیاندازم، اما زمانی که یک فرد در چین بخواهد یک باشگاه راه اندازی کند، دولت چین آن فرد را کمک می‌کند تا این کار را انجام بدهد. دولت چین علاوه بر پرداخت مبلغی به آن فرد، کل تجهیزات باشگاه را هم فراهم می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که آن ورزشکار بیشتر پیشرفت کند. به همین علت چین مهد ورزش‌های رزمی به خصوص ووشو است.


بیشتر بخوانید: منصوریان: خوشحالم به عنوان یک خانم رکورد جهان را شکستم / مدال طلایم را تقدیم پسرم کردم


منصوریان درباره اینکه تا چه زمانی قرار است در ووشو فعالیت کند، خاطر نشان کرد: من تا زمانی که سنم اجازه بدهد و تا ۴۰ سالگی مبارزه می‌کنم و بعد از آن سعی می‌کنم در لیگ‌های حرفه‌ای چین مسابقه بدهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار