کشف ۴۸۶ میلیاردی کالای قاچاق در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۴۸۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریالی کالای قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در گفت و گو  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ماموریتی پلیس در سال ۹۸ در راستای فرامین مقام معظم رهبری، با هدف حمایت از تولید ملی و کالا‌های ایرانی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان، قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این امر مهم، پلیس آگاهی مازندران در ۸ ماه گذشته با اجرای چندین مرحله طرح عملیاتی، موفق به شناسایی و انهدام ۷ باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان شدند.

سردار میرفیضی گفت: کشف ۶۶ هزار قلم لوازم انواع قرص و داروی غیر مجاز، یک هزارو ۶۷ تن چوب آلات جنگلی، ۵۰ هزار و ۷۷۲ ثوب البسه خارجی، ۱۶۲ هزار لیتر فراورده‌های سوختی، ۱۱۵ هزارو ۱۴۸ لیتر انواع سموم کشاورزی و ۱۰۶ هزارو ۶۲۵ کیلو کود شیمیایی از عمده‌ترین کالا‌های قاچاق کشف شده در استان بوده است.

او از کشف یکهزار و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای در استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های انتظامی در استان، ماموران در هشت ماهه گذشته موفق به کشف ۱۳۷ هزار نخ سیگار، ۱۹ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۵۰ تن برنج خارجی و ۱۹ تن گندم، قاچاق شدند.

سردرا میر فیضی از دستگیری هزارو ۱۹۷ نفر در این راستا خبر داد و گفت: ارزش ریالی کل کالا‌های قاچاق کشف شده در استان طی این مدت بیش از ۴۸۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

او با تاکید بر لزوم توجه همگانی به موضوع قاچاق کالا، گفت: قاچاق کالا علاوه بر تعطیلی کارخانجات تولیدی و کارگاه‌های خدماتی منجر به افزایش بیکاری و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران از تداوم اجرای طرح‌های انتظامی و مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در استان خبر داد و افزود: ارتقاء امنیت اجتماعی، نشاط و پویایی جامعه در گرو همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی، مردم و اقشار مختلف اجتماعی با نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار