طالبیان: تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک می‌کنم

کاپیتان تیم ملی قایقرانی بخش کایاک گفت: افراد کمی می‌توانند در آسیا سهمیه المپیک کسب کنند.

احمدرضا طالبیان کاپیتان تیم ملی قایقرانی بخش کایاک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ در اصفهان هستم و از همان کودکی با توجه به اینکه برادرانم قایقران بودند، خودبه خود به سمت قایقرانی جذب شدم و علاقه پیدا کردم.

او افزود: قایقرانی را از سال ۱۳۷۹ در اصفهان و تمرینات رشته کایاک را از سال ۱۳۸۰ شروع کردم و چهار سال تمرین در رودخانه زاینده رود اصفهان داشتم.

طالبیان گفت: زمانی که در اصفهان بودم از تیم قایقرانی اصفهان راضی بودم و همیشه نتایج خوبی در قهرمانی کشوری کسب می‌کرد البته تا قبل از اینکه زاینده رود خشک شود و مشکلات پیش بیاید، ومربی‌های خوب و کاربلدی در سطح تیم ملی نیز داشت و نفراتی را در بخش‌های کانوپولو و ... در تیم ملی قایقرانی داشتند، البته در آن مقطع بخش کایاک را نداشتند و کسی حضور نداشت.

طالبیان ادامه داد: در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی عضو تیم ملی جوانان شدم وبعد از ۲ سال عضویت در تیم ملی جوانان در تیم ملی بزرگسالان بخش کایاک وارد شدم.

او افزود:تا کنون ۲۱ مدال قهرمانی آسیا را کسب کردم که ۱۱ طلا و باقی آن نقره وبرنز بود که مهمترین ها‌ی این مدال‌ها ۴ مدال بازی‌های آسیایی بوده که یک طلا و دو برنز و یک نقره را به دست آوردم و یک بار هم سابقه حضور در المپیک را داشته ام.

کاپیتان تیم ملی قایقرانی بخش کایاک با اشاره به اینکه در دریاچه آزادی تمرین دارد، ادامه داد:اردو تمرینی تا ۲۶ آذر ماه در دریاچه آزادی تهران ادامه دارد و بعد از سه روز استراحت دوباره آغاز می‌شود.

او گفت: احتمال اینکه برای زمستان به جنوب کشور برای ادامه تمرینات راهی شوم وجود دارد  و فدراسیون پیگیر این موضوع است. در حال حاضر  تمرینات خود را زیر نظرایرج اقلیمی مربی تیم ملی کایاک انجام می‌دهیم.

او با اشاره به شرایط تمرین در بخش کایاک گفت:شرایط خوبی برای تمرین است، البته سردی آب و هوا برای تمرین هایمان تا حدودی مشکل سازشده است و باتوجه به اینکه ۴ ماه دیگر مسابقاتمان شروع می‌شود نیاز به مکان مساعد و گرم برای تمرینات داریم.

کاپیتان تیم ملی قایقرانی بخش کایاک بااشاره به برگزاری مسابقات پیش رو قایقرانی گفت:از ۴ تا ۷ فروردین ماه سال آینده در تایلند مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار خواهد شد.

او ادامه داد:تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک می‌کنیم وبه امید خدا بتوانیم بهتر از سال‌های قبل نتیجه خوبی را کسب کنیم.

طالبیان با پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: در مسابقات انتخابی المپیک امسال شرایط خیلی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است، زیرا تعداد سهمیه‌ها کم شده و یک سهمیه را در مسابقات جهانی قرار داده اند و به همین دلیل افراد کمتری می‌توانند در آسیا سهمیه کسب کنند.

او ادامه داد:با توجه به تغییر شرایط و کم شدن رشته‌ها در آسیا و این موارد باعث سخت‌تر شدن شرایط شده است که البته ما نیز تمرینات خود را بیشتر و پرفشار‌تر انجام می‌دهیم تا ان شاالله نتیجه خوبی را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: تیم ملی روئینگ نیازمند پیست مناسب برای تمرین قایقرانان است


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون قایقرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار