خلیل زاده: فرهاد مجیدی یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال است/ اگر تا ۴۸ ساعت آینده استراماچونی به ایران باز نگردد، از او شکایت می‌کنیم

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: استراماچونی بدون هماهنگی ما ایران را ترک کرده و اگر تا ۴۸ ساعت آینده باز نگردد از او شکایت می کنیم.

اسماعیل خلیل زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون فسخ قرارداد یک طرفه استراماچونی با آبی های پایتخت اظهار داشت: استراماچونی بدون هماهنگی با مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه استقلال، ایران را ترک کرده است. او یک اقدام غیرقانونی انجام داده و با توجه به این که با استراماچونی قراردادی ۲ ساله به مبلغ ۷۵۰ هزار یورو بسته بودیم، او نزدیک به ۳۴۰ الی ۳۳۰ هزار دلار از مطالباتش را دریافت کرده است. یعنی در مدت ۶ ماه حضورش در ایران، نصف مبلغ قراردادش پرداخت شده است و هیچ بندی در قرارداد وجود نداشت که ما به آن عمل نکرده باشیم و استراماچونی بر اساس آن بتواند قراردادش را فسخ کند.

خلیل زاده:فرهاد مجیدی یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال است/ اگر تا 48 ساعت آینده استراماچونی به ایران باز نگردد از او شکایت می کنیم

استراماچونی از ما خواسته بود قراردادش را از ۲ سال به یک سال کاهش دهیم

خلیل زاده در پاسخ به این سوال که ایا پیشنهاد قطری‌ها می‌تواند او را به ترک استقلال متقاعد کرده باشد گفت: حدود ۱۵، ۲۰ روز پیش استراماچونی از ما خواسته بود قراردادش را از ۲ سال به یک سال کاهش دهیم و خیلی روی این موضوع اصرار داشت. پس از بازی برابر شهرخودرو که استقلال صدرنشین شد، استراماچونی مجددا این درخواست را ارائه کرد و هیئت مدیره باشگاه نشستی تشکیل داد تا استراماچونی دلایلش برای کاهش مدت قرارداد را به اطلاع مسئولان باشگاه برساند که متاسفانه او در نشست حاضر نشد. من هم شنیدم که یکی از باشگاه‌های قطری به او پیشنهاد داده، البته نمی‌دانم این موضوع صحت داشته باشد یا خیر، اما تا این لحظه استراماچونی نزدیک به ۳۳۰، ۳۴۰ هزار یورو گرفته که اسناد آن هم در باشگاه موجود است و درخواست کردم این اسناد در سایت باشگاه منتشر شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره سکوت اعضای هیئت مدیره باشگاه در ماجرای فسخ قرارداد استراماچونی گفت: روز گذشته تمام اعضای هیئت مدیره در هتل حضور داشتند. شاید دلیل صحبت نکردن آن‌ها این بوده که من مصاحبه کردم و آن‌ها دیگر حرفی برای گفتن نداشتند، اما مسلما در روز‌های آینده صحبت خواهند کرد.

برخی از مسئولان باشگاه هم برای مذاکره با استراماچونی شب گذشته به منزلش رفتند که او حضور نداشت

او در ادامه گفت: دلیل رفتن استراماچونی فقط این بود که می‌خواست قراردادش یک ساله باشد و پس از موفقیتی که با استقلال داشت، در فصل آینده به تیم دیگری بپیوندد. با توجه به این که این اتفاق شب گذشته رخ داد، این موضوع را با وزیر ورزش در میان گذاشتیم و او هم تلاش مرد تا از رفتن استراماچونی جلوگیری کند. با توجه به رضایت هواداران از عملکرد تیم و علاقه بازیکنان به استراماچونی، تصمیم گرفتیم همانطور که استراماچونی می‌خواهد قراردادش را از ۲ سال به یک سال کاهش دهیم. برخی از مسئولان باشگاه هم برای مذاکره با استراماچونی به منزل او رفتند که او حاضر به مذاکره نشد.

استراماچونی طبق قراردادی که با ما دارد باید به ایران برگردد

خلیل زاده در پاسخ به این سوال که با وجود اتفاقاتی که رخ داده، آیا امکان بازگشت استراماچونی به استقلال وجود دارد گفت: استراماچونی طبق قراردادی که با ما دارد باید به ایران برگردد و به تعهداتش در قبال تیم پایبند باشد. ۴۸ ساعت به او فرصت می‌دهیم. پس از آن هیئت مدیره نشست تشکیل می‌دهد و درباره این اقدام استراماچونی تصمیم گیری خواهیم کرد.

تا ۴۸ ساعت آینده منتظر استراماچونی می‌مانیم

خلیل زاده درباره اینکه استراماچونی با تمامی وسایلش ایران را ترک کرده تصریح کرد: طبق قراردادی که استراماچونی با ما دارد باید به ایران برگردد و هدایت تیم را عهده دار شود، اما اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد را نمی‌دانم، اما ما تا ۴۸ ساعت آینده منتظر استراماچونی می‌مانیم و با توجه به اینکه نشست هیئت مدیره را برگزار می‌کنیم در صورتی که او به ایران بازنگردد ما نسبت به سرمربی جدید تصمیم می‌گیریم.

فرهاد مجیدی یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال است

او درباره اینکه اکنون هدایت تیم اکنون به عهده چه کسی است و آیا فرهاد مجیدی جزو گزینه‌های سرمربیگری خواهد بود یا خیر بیان کرد: بله فرهاد مجیدی از لحاظ شخص من یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال است و در بازی امروز مصطفوی و زرینچه تیم را هدایت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره استعفای فتحی و تمامی اعضای هیئت مدیره و اینکه گفته می‌شود قرار است او سرپرست باشگاه شود گفت: خیر قرار نیست سرپرست باشم و استعفایی در کار نبوده است و چنین موضوعاتی مطرح نشده و خبر استعفا‌های دسته جمعی کذب محض است.

او درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان به مدیران استقلال اولتیماتوم داده بوده که مدیران مشکل استراماچونی را حل کنند در غیر این صورت از باشگاه کنار بروند تصریح کرد: من بعید می‌دانم چنین موضوعی باشد و باید بگویم دیشب چند باری با وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم و او هم در تلاش بود تا استراماچونی را حفظ کنیم تا بحران ایجاد نشود. سلطانی فر با وزارت امور خارجه صحبت کرد و با عراقچی حرف زدند. اصلا قرار نبود استراماچونی با این شیوه برود و به نظرم او با شیوه بدی ایران را ترک کرد و به هیچ عنوان با توجه به حضور یک سال و نیمه در استقلال تا به حال ندیده بودم مربی‌ای به این شکل برود و با این شیوه عمل کند.

خلیل زاده:فرهاد مجیدی یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال است/ اگر تا 48 ساعت آینده استراماچونی به ایران باز نگردد از او شکایت می کنیم

باشگاه استقلال مستقیما نمی‌تواند به حساب استراماچونی در ایتالیا پول واریز کند

خلیل زاده ادامه داد: جا دارد توضیحی درباره نحوه پرداختی به استراماچونی بدهم و آن هم این است که باشگاه استقلال مستقیما نمی‌تواند به حساب استراماچونی در ایتالیا پول واریز کند و با توجه به قراردادی که داریم باید به حساب این مربی در میلان پول واریز می‌کردیم. ما مرحله اول را واریز کردیم و مرحله دوم و سوم را با واسطه پرداخت کردیم و در مرحله بعد به یک باره استراماچونی اعلام کرد پولی که ما به حساب او ریختیم بلوکه شده است. باشگاه استقلال که نمی‌تواند به حساب او پول واریز کند و باید یک واسطه این کار را انجام دهد. ما درخواست کردیم و نامه اش هم موجود است که در ترکیه حساب باز کند که او قبول نکرد و گفتیم پول را به صورت فیزیکی در اختیارش بگذاریم که باز هم استراماچونی سر باز زد و عملا همه این موارد بهانه بود. اگر پول بلوکه شد پس چرا می‌خواهد قرارداد را از ۲ سال به یک سال کاهش دهد؟!

 او ادامه داد: ما چهارشنبه‌ هفته گذشته برای او حواله زدیم و در آخر این مربی یک بانک را در کشور دیگر اعلام کرد اما در نهایت این حواله برگشت خورد و قرار بود امروز صبح برای او مجدد پول واریز کنیم. استراماچونی با ما توافق کرده و با مدیر عامل حرف زده، اما باز به یک باره به دنبال کاهش زمان قراردادش است. بحث رفتنش بابت حساب مالی و بلوکه شدن بهانه بوده است، او بندی بیاورد که ما به او پول ندادیم. من شخصا اعلام کردم اگر هر بازیکنی که می‌خواهد بگوید تا رسما جذب کنیم و درخواستی به ما نداد.

ظرف ۴۸ ساعت آینده اگر استراماچونی به ایران برنگردد به طور حتم ر او شکایت می‌کنیم

رئیس هیئت مدیره گفت: ما بازیکنان خوبی داریم و بازی زیبایی را به نمایش می‌گذاریم. به نظر من با رفتن یک فرد دنیا به آخر نمی‌رسد، اما استراماچونی به عنوان یک فرد  باید به تعهدات خود عمل کند و به ایران برگردد. ظرف ۴۸ ساعت آینده اگر استراماچونی به ایران برنگردد به طور حتما ر او شکایت می‌کنیم.  همچنین برای بازی امروز پاداش تعین کردیم و به لطف خدا بازی امروز را می‌بریم.

هواداران حق دارند که ناراحت باشند

خلیل زاده درباره حضور هواداران مقابل در باشگاه گفت: هواداران حق دارند و در هر صورت تیم در صدر جدول بوده و مدت‌ها دنبال این مساله بوده اند.حتی هواداران رقیب هم از بازی ما تعریف می‌کردند و آن ها حق دارند که ناراحت باشند، اما تیم و بازیکنان خود را پیدا کردند و بازیکنان خوبی داریم. از هواداران می‌خواهم احساسات خود را کنترل کنند و من قول می‌دهم بازی و برد‌های خوبی را در آینده رقم بزنیم و از این پس بیش‌تر پیگیر مدیریت هستیم تا مشکلی پیش نیاد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال افزود:طبق قراردادی که استراماچونی با فتحی بسته است این مربی باید در تیم بماند مگر اینکه باشگاه خلاف آن چیزی که بوده عمل کرده باشد. ما اسنادی را ارائه می‌دهیم و یک بند آن هم خلاف نیست. ارتباط فتحی و استراماچونی بد نبوده و تنها روز‌های اول اختلاف سلیقه بود، اما با کمک ما به دوستی تبدیل شد.

رئیس هیئت مدیره استقلال گفت:استراماچونی با ما قرارداد دارد و فسخ او قانونی نیست و او پولش را گرفته است و به نظرم استرا باید کار غیر حرفه‌ای خود را کنار بگذارد و به ایران برگردد و اگر ظرف امروز و فردا برنگشت یکی از اصلی‌ترین گزینه ما که نظر من و اعضا می‌تواند باشد فرهاد مجیدی است.

او درباره اینکه آیا امکان دارد دیاباته و میلیچ هم از استقلال بروند یا خیر گفت:خیر واقعیت ندارد.

خلیل زاده افزود: با کاپیتان و بزرگان تیم جلسه داشته ایم و آن ها سعی می‌کنند تیم را وارد حاشیه نکنند. هیئت مدیره باید برنامه‌های کلان را مدیریت کند و در همه امور موظف نیست، اما ما عملا کاری که انجام می‌دهیم و همه در حال کمک کردن به استقلال هستند.

رییس هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره استعفای زرینچه گفت:بعید می‌دانیم اما باید تا ۴۸ ساعت آینده صبر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
یه باشگاه بهم ریخته ، کی باید درست بشه استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
منصوریان بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۷:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
هرکسی بیاید باید با شیوه و تاکتیک های موفق استراماچونی آشنایی داشته باشد و همان روش ها را ادامه دهد تا تیم عقب گرد نکند .ایده های دیگر بدرد استقلال نمی خورد.امید وارم خودش بازگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
نه بابا فرهاد مجیدی چیه
آخرین اخبار