حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش بودجه دفاعی کشور باعث طمع دشمن می‌شود/ کمیسیون برنامه و بودجه واکنش نشان دهد

فعال اصولگرا گفت: در شرایطی که در منطقه ناآرامی‌های بسیاری وجود دارد قطعاً کاهش بودجه نیرو‌های مسلح باعث می‌شود دشمن طمع کند.

//سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش بودجه نهاد‌های دفاعی در سال ۹۹ گفت: در شرایطی که در منطقه ناآرامی‌های بسیاری وجود دارد و ما همواره در معرض تهدید هستیم، قطعاً کاهش بودجه نیرو‌های مسلح و حتی اعلام این موضوع باعث این می‌شود که دشمن طمع کند و بخواهد به کشور آسیب بزند.

او ادامه داد: ما به یک اقتدار و صلابت بازدارنده‌ نیاز داریم تا دیگر کسی جرأت نکند به کشور ما نگاه چپ بیاندازد؛ البته خوشبختانه تاکنون هم گام‌های بلندی در راستای تقویت نیروی نظامی ما برداشته شده است، اما این گام‌ها باید استمرار یابد. علاوه بر این، امروز سپاه پاسداران در کنار ارتش، اقدامات بزرگی انجام داده ست و علاوه بر موضوعات نظامی، به بخش‌های دیگر نظیر مسائل فرهنگی، اجتماعی هم کمک می‌کند؛ بنابراین این اقدامات نباید محدود شود و فعالیت‌هایی که در دست اقدام است متوقف شود.


بیشتر بخوانید: چرا دولت خودش صرفه‌جویی نمی‌کنه تا فشار بر مردم کم بشه؟!


حسینی افزود: همچنین نباید با کاهش بودجه در پروژه‌های ارتش و نیرو‌های مسلح محدودیت‌هایی ایجاد شود زیرا ما شاهدیم که حتی کشور‌های همسایه ما مانند عربستان هم بودجه هنگفتی برای مسائل نظامی خود قرار می‌دهند.

فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: این موضوع هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد و دست اندرکاران بودجه کشور نظیر رئیس سازمان برنامه و بودجه که مشاور رئیس جمهور هم است باید در این باره توضیح دهد و حتی اگر دولت هم به این موضوع اصرار داشته باشد خود نمایندگان باید در این زمینه مقاومت کنند و این کاهش را نپذیرند، زیرا به طور طبیعی به بودجه دستگاه‌ها باید سال به سال افزوده شود نه اینکه کاهش پیدا کند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌تواند این موضوع را تغییر بدهد یا تعدیل کند و به هرحال آن کاهش صورت گرفته را تغییر دهند. نه‌تنها نباید کاهشی صورت گیرد بلکه به طور طبیعی همان درصدی که به سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر اختصاص پیدا می‌کند درباره نیرو‌های مسلح هم این قضیه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار