رحمانی فضلی:

شرایط بازار ارز در حال بررسی است/ تقاضا برای صادرات گوشت قرمز به دلیل فراوانی

وزیر کشور گفت: به دلیل فراوانی تولید گوشت قرمز، تولید کنندگان تقاضای صادرات این محصول را دارند.

شرایط بازار ارز در حال بررسی است/ تقاضا برای صادرات گوشت قرمز به دلیل فراوانیبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی کشور، گفت: یکی از نگرانی‌های ما در خصوص تولید محصولات کشاورزی، قیمت آن و رعایت حال مردم در کشت پائیزه بود، چون آثار آن در تولید محصولات است و براساس گزارشی که وزارت جهاد و کشاورزی ارائه داد، از ۸ میلیون هکتار ظرفیت کشت پاییزه در کشور، ۶.۷ آن به زیر کشت رفته است، همه نهاده‌های مورد نظر توزیع شده و در برخی از کشت ها دو برابر افزایش داشته‌ایم.

وزیر کشورافزود: به دلیل فراوانی تولید گوشت قرمز، تولید کنندگان تقاضای صادرات دارند، این نشان می دهد که در مسیر تولیدات کشاورزی درست عمل شده است.

او با بیان اینکه جلسه اصلی ما بحث بودجه بود،بیان کرد: بودجه سند مالی درآمدها و هزینه‌های کشور در یک سال است، آثار اقتصادی، مالی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند داشته باشد. لذا ابعاد بودجه کشور در این جلسه از نظر درآمدی، هزینه ای، اولویت های آن، آثار اقتصادی مانند رشد و تورم مورد بحث قرار گرفت.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: مقرر شد بحث بودجه در رسانه ها با دقت منعکس شود و نکات مثبت بودجه به شکل کامل دیده شود. امیدآفرینی‌هایی بودجه ۹۹ واقعا زیاد است که باید با نقد کارشناسانه و منصفانه به آن ورود کرد و در جلسه مطرح شد که در تنظیم بودجه در مجلس با کمک کارشناسان بیرونی نیز فضای کارشناسی دقیقی ایجاد کنیم.

وزیر کشور درباره قیمت ارز و نوسان حاصل از آن نیز، یادآور شد: بانک مرکزی در نشست امروز گزارشی ارائه داد که نشان می دهد شرایط در حال رصد و بررسی است. چون همه این بحث ها با حضور نمایندگان رسانه ها و دستگاه های اجرایی انجام می شود، کمک می کند مباحث را با یک منطق درست و کارشناسی به افکار عمومی ارائه دهیم که مردم در انتخاب های خود با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مردم قدرت خریدندارن مردم بدبخت کردین ودرثروتمندترین کشوردنیااکثریت درخریدیک کیلوگوشت مانده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
به قول اون بابا
میدونی چرااااا نه میدونی چرااااااا
چون گرونه ما نمیتونیم بخریم مونده و زیاد اومده. بله صادرات کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
گوشت قرمز فراوانه چرا اون وقت گوشت یخ زده برزیلی کیلویی ۶۰ هزارتومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
بله ديگه وقتي قيمت گوشت بقدري گران شده كه اكثر مردم توان خريد ندارند ، پس بايد صادر بشه
آخرین اخبار