رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار مگاوات ترانسفورماتور بیش از ۳۰ سال عمر دارند که ۱۷ هزار مگاوات از این ترانسفورماتور‌ها باید تعویض شوند.

۴۵ هزار مگاوات ترانسفورماتور عمری بیش از ۳۰ سال دارندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی ترانسفورماتور با اشاره به اینکه برای تامین بار ساعت پیک نیازمند ورود سالیانه ۷ هزار مگاوات ترانسفورماتور به شبکه برق هستیم گفت : در حال حاضر ۴۵ هزار مگاوات، ترانسفورماتور بیش از ۳۰ سال عمر دارد که ۱۷ هزار مگاوات از این ترانسفورماتور‌ها باید هرچه سریعتر تعویض شود.

بیشتر بخوانید: یک میلیارد دلار هزینه فرسودگی ترانسفورماتور‌های فرسوده است


او درباره وضعیت ترانسفورماتورهای شبکه برق کشور افزود: نیازمند استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورهای شبکه برق هستیم چراکه استانداردسازی تعمیرات ترانسفورماتورها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رجبی مشهدی تصریح کرد: اکنون در بخش خانگی یک هزار و ۶۵۰ مگاژول انرژی مصرف می‌شود که مصرف زیادی است و برای کاهش آن باید عایق بندی در ساختمان‌ها مورد توجه جدی تری قرارگیرد تا شدت مصرف انرژی در این بخش کاهش یابد.

او بیان کرد: پاسخگویی به نیاز مصرف روزانه برق یکی از دغدغه‌های هر ساله صنعت برق است و اکنون ۱۰درصد از سرمایه گذاری‌های این بخش برای حدود ۵۰۰ ساعت مصرف، هزینه می‌شود که روند درستی نیست.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: چنانچه مدیریت مصرف جدی گرفته نشود، مشکلات بیش از پیش خواهد شد و آمار نشان می‌دهد با اعمال مدیریت بار، حدود سه هزار و ۸۷۴ مگاوات کاهش محقق شد و نیز رشد مصرف پیک برق به یک درصد رسید که کم سابقه است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید در مدت سه سال آینده یکصد هزار حلقه چاه کشاورزی برق دار شوند که نیاز جدیدی برای برق است، بنابراین استخراج کنندگان رمز ارز‌ها و نوع مصرف آن‌ها نیز از موارد جدید تامین برق محسوب می‌شود که باید نیاز آن‌ها را برطرف ساخت.

رجبی مشهدی افزایش تعداد خودرو‌های برقی در آینده نزدیک و افزایش پمپاژ آب برای آبرسانی را از دیگر موارد جدید نیاز تامین برق برشمرد و افزود: چنانچه شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد۲۰ هزار مگاوات تقاضای جدید در شهرک‌های صنعتی خواهیم داشت که برای تامین آن نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار