هزینه ۱۰۰ میلیونی برای تحصیل در یک دانشگاه!

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران گفت: شهریه دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران از دانشگاه آزاد بیشتر نیست و شهریه پردیس‌های خود گردان مصوب وزارت علوم است و مقداری هم از دانشگاه آزاد کمتر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا امام جمعه، رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران درباره اقدامات جدید پردیس ارس دانشگاه تهران برای سال تحصیلی پیش رو گفت: اقدامات جدید ما این است که رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های کشور‌های همسایه منطقه آزاد ارس را ایجاد کنیم که بتوانیم دانشجو از این حوزه‌ها جذب کنیم.


بیشتربخوانید : گران‌ترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های دنیا را بشناسید


تحصیل رشته‌هایی صفر تا صد به زبان انگلیسی
امام جمعه در ادامه درباره سایر اقدامات این دانشگاه گفت: برای سال تحصیلی جدید امکاناتی را فراهم خواهیم کرد تا دانشجویانی که دوست دارند به زبان انگلیسی تحصیل کنند به جای اینکه به خارج از کشور بروند در داخل کشور و در پردیس ارس به زبان انگلیسی تحصیل کنند. علت انتخاب این موضوع این است که زبان انگلیسی زبان مشترکی بین ایران و ارمنستان ترکیه و... است به این صورت که دانشجویان رشته خودشان را به زبان انگلیسی بخوانند و به این دوره‌ها؛ دوره‌های دو مدرکه گفته می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: دوره‌هایی که مدرک هم از دانشگاه تهران و هم از دانشگاه سایر کشور‌ها برای دانشجویان صادر می‌شود.

تدوین رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه تهران
امام جمعه افزود: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا تدوین رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه تهران است که مصوب شده که چند تا از این رشته‌ها از سال تحصیلی آینده در پردیس ارس اجرا شوند، ولی هنوز تصمیم نهایی درباره اینکه چه رشته‌هایی اجرایی شود را نگرفته ایم.

امام جمعه در ادامه گفت: این رشته‌ها جدیدند و بر اساس نیاز بازار کار تعریف شدند و تا به حال وجود نداشته اند.

اعضای هیات علمی توسط دانشگاه تهران جذب می‌شوند
وی در ادامه درباره شیوه جذب اعضای هیات علمی گفت: اعضای هیات علمی توسط دانشگاه تهران جذب می‌شوند و خود پردیس ارس راسا اقدام به جذب نمی‌کند.

شهریه دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران
رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران افزود: شهریه دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران از دانشگاه آزاد بیشتر نیست و شهریه پردیس‌های خود گردان مصوب وزارت علوم است و مقداری هم از دانشگاه آزاد کمتر است.

امام جمعه در ادامه افزود: شهریه این دانشگاه در دوره دکتری برای رشته‌های فنی و مهندسی کل دوره دکتری حدود ۱۱۰ میلیون و رشته‌های غیر فنی و مهندسی زیر ۱۰۰ میلیون است.

دانشجویان مقطع دکتری برای اکسپت مقالات خود به مشکل خورده اند؟
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این موضوع صحت دارد که دانشجویان مقطع دکتری برای اکسپت مقالات خود به مشکل خورده اند و موفق به دفاع نمی‌شوند؟ گفت: این موضوع اشتباه است و همگی دانشجویان ملزم به ارائه مقالات آی اس آی نیستند و وزارت علوم تاکید دارد که دانشجویان یک مقاله علمی پژوهشی که در ژورنال‌های معتبر کشور داشته باشند؛ و الزام و اجباری نیست که حتما مقالات‌ای اس آیا ارائه شود و در بیشتر موارد الزام یک دانشگاه این است که دانشجویان دکتری برای دفاع مقاله آی اس آی ارائه دهند که تولید علمی کشور بهبود یابد.

تحریم خیلی روی پذیرش مقالات اثر نگذاشته است
امام جمعه در ادامه افزود: تحریم خیلی روی پذیرش مقالات اثر نگذاشته است.

برنامه افزایش جذب دانشجو را در دستور کار داریم
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که پردیس ارس سالیانه چند دانشجو جذب می‌کند؟ گفت: برنامه افزایش جذب دانشجو را در دستور کار داریم، ولی اگر وزارت علوم به ما این مجوز را بدهد حتما افزایش دانشجو را خواهیم داشت. تاکنون در دوره کارشناسی فعالیتی نداشته ایم و به تازگی طرحی داده ایم که اگر مورد پذیرش قرار بگیرد یک یا دو دوره کارشناسی ارشد در رشته‌هایی جدیدی که افزوده می‌شوند اضافه خواهیم کرد.

میزان دانشجویی داخلی و خارجی تقریبا برابری می‌کند
وی در ادامه افزود: در دوره‌های فوق لیسانس و دکتری کلا در سال حدود ۲۰۰ دانشجویی ایرانی می‌گیرم، چون هدفمان جذب دانشجویی خارجی است و هم اکنون تعداد دانشجویی داخلی و خارجی ما با یکدیگر برابری می‌کند.

امام جمعه در ادامه افزود: دانشجویان ما از کشور عراق و سوریه هستند، ولی در صددیم از کشور‌های همجوار ارس ارمنستان، آذربایجان و ترکیه هم دانشجو جذب کنیم.

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران در ادامه افزود: متاسفانه در ابتدای تاسیس این دانشگاه‌ها هدف جذب دانشجویی خارجی بود، ولی از این هدف طی یک دوره دور شدیم و دانشگاه تهران در صدد ساماندهی اقدامات پردیس برآمد و مدتی فعالیتمان کند شد تغییرات مدیریت اتفاق افتاد و هم اکنون باز هم روی جذب دانشجوی خارجی و برگزاری دوره‌های بین المللی متمرکز شده ایم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.