استقبال مدارس تبریز از طرح "قطار دانایی"

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز از حضور پرشور و استقبال کم نظیر مدارس از طرح "قطار دانایی" خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سعید بشیریان بناب مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز با اعلام این مطلب اظهار داشت: از نخستین روز‌های سال تحصیلی جدید طرح آموزشی "قطار دانایی" با مشارکت جمعی از مدارس با هدف تعلیم فرهنگ مترو آغاز شد.

او افزود: این طرح آموزشی که باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال اجرا است دانش آموزان را با مفاهیم مختلف مترو آشنا کرده و به شکل اصولی فرهنگ آموزش شهروندی را به آنان تعلیم می‌دهد.

او با اشاره به استقبال چشمگیر مدارس از این طرح تصریح کرد: هرچند از آغاز طرح آموزشی "قطار دانایی" ٤ سال می‌گذرد، اما طبق برنامه ریزی‌های ارائه شده به مدارس تا پایان ترم اول سال تحصیلی جاری، ظرفیت آموزشی این طرح به پایان رسیده و از ابتدای ترم بهمن تا انتهای اردیبهشت سال آینده به مدیران علاقمند مدارس نوبت دهی می‌شود.

بشیریان مهم‌ترین موارد آموزشی این طرح را تکریم سالمندان، رعایت بهداشت و نظافت قطار، خط زرد لبه سکو، حق تقدم در سوار و پیاده شدن از قطار، جلوگیری از آسیب به اموال عمومی، ایمنی در پله برقی، استفاده از بلیت الکترونیکی و گذر از گیت‌ها و مواجهه با پیشامد‌های احتمالی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن مترو در این شهر، اجرای طرح "قطار دانایی" و تکمیل نواقص و راه اندازی کامل خط یک که افزایش چشمگیر مسافران مترو را در پی خواهد داشت، ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی در قطار بر میزان رضایتمندی و استفاده حداکثری از این وسیله حمل و نقل عمومی پاک خواهد افزود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار