هوآوی به دنبال توسعه سیستم عامل هارمونی

شرکت هوآوی برنامه دارد تا از سیستم عامل هارمونی در محصولات جدید خود مانند ساعت هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که چند ماهی از تصویب تحریم شرکت هوآوی در آمریکا گذشته، اما همچنان به طور قطعی این تحریم اجرایی نشده است، دولت آمریکا با غیرفعال کردن این طرح به صورت دوره‌ای و چند ماهه تا کنون به طور کامل این تحریم را اجرایی نکرده و دلیل اصلی آن زیان شرکت‌های بزرگ آمریکایی به دلیل از دست دادن یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود یعنی هوآوی است. در هر صورت این تحریم با چند تبصره مانند عدم استفاده از تجهیزات هوآوی در سازمان‌های دولتی و ادامه همکاری شرکت چینی با طرف‌های آمریکایی تنها برای تولید تلفن هوشمند، تقریبا اجرا نمی‌شود، اما هنوز به طور قطع نمی‌توان گفت که هوآوی آزاد است تا همیشه از سیستم عامل اندروید و برنامه‌های گوگل استفاده کند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ با قیمت کمتر از پنج میلیون تومان


هوآوی نیاز خود به سیستم عامل‌های آمریکایی را کاهش می‌دهد

در اواسط سال هوآوی اعلام کرد که سیستم عامل جایگزین اندروید را طراحی کرده و در صورت تحریم از این سیستم عامل استفاده می‌کند، سیستم عامل هارمونی که محصول شرکت هوآوی است تا کنون برای تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار نگرفته، اما در تولیدات دیگر مانند تلویزیون هوشمند این شرکت، به سراغ هارمونی رفته و نیاز خود به اندروید را کاهش داده است. حال بر اساس اخبار جدید هوآوی می‌خواهد از هارمونی در محصولات بیشتری استفاده کند و این سیستم عامل را گسترش دهد. البته قرار نیست در تلفن‌های هوشمند هوآوی از هارمونی استفاده شود، اما شاید به عنوان یک سیستم عامل جایگزین، در زمانی که هوآوی به طور قطعی دستش از اندروید کوتاه بماند، به سراغ هارمونی برود.

هوآوی به دنبال توسعه سیستم عامل هارمونی

در هر صورت هوآوی طی سال ۲۰۲۰ از سیستم عامل هارمونی در ساعت‌های هوشمند خود بهره می‌برد، این در حالیست که تا کنون در این محصولات از سیستم عامل Lite استفاده می‌شد. همچنین هدست‌های واقعیت مجازی، اسپیکر‌های هوشمند و مانند گذشته تلویزیون‌های هوشمند جدیدی این شرکت نیز از هارمونی استفاده می‌کنند. اولین تلویزیون هوآوی با سیستم عامل هارمونی، آنر ویژن نام داشت که در سال آینده به بازار اروپا نیز وارد می‌شود.

هوآوی به دنبال توسعه سیستم عامل هارمونی

اما همانطور که گفته شد محصولاتی مانند تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و مواردی از این دست با همان سیستم عامل اندروید و ویندوز مایکروسافت عرضه می‌شوند و هوآوی تا مجبور نشود، سیستم عامل این بخش از تولیدات خود را تغییر نمی‌دهد. البته این شرکت امیدوار است بتواند همواره از سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوز بهره ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.