نمک دریا مفید یا مضر؟

طی چند سال اخیر تبلیغات طب سنتی برای استفاده از نمک دریا بیشتر شده است و از طرفی کارشناسان تغذیه مصرف نمک دریا را تهدید جدی برای سلامتی افراد می‌دانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم داوودی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی چند سال اخیر تبلیغات طب سنتی برای استفاده از نمک دریا بیشتر شده است و از طرفی کارشناسان تغذیه مصرف نمک دریا را تهدید جدی برای سلامتی افراد می‌دانند.

او در خصوص مصرف نمک دریا افزود: مجوز استفاده از نمک دریا از سوی سازمان غذا و دارو صادر نشده است.

داوودی اضافه کرد: نمک دریا دارای ناخالصی و فلزات سنگین بوده که به سلامتی انسان ضرر می‌رساند و مصرف آن سرطان زا است.

او با اشاره به اینکه بیماری‌هایی همچون فشار خون به دلیل مصرف زیاد نمک است ادامه داد: به طور کلی مصرف نمک در ایران بسیار بالا است، اما بهترین نوع نمک، نمک ید دار تصفیه شده می‌باشد که در زمان تصفیه شدن، ید به آن افزوده می‌شود.

داوودی گفت: باید مصرف نمک را به حداقل رساند و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد که متأسفانه تبلیغات بسیاری بر روی غذا‌های پر نمک و ناسالم انجام می‌شود.

او افزود: متأسفانه نمک‌های دریا که در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد، بر روی بسته آن‌ها علامت سیب سلامت درج شده که مورد تأیید سازمان غذا و دارو نبوده و به صورت تقلبی در بازار عرضه می‌شوند.

داوودی اضافه کرد: ۹۹ درصد نمک‌های دریا تقلبی هستند، گر چه بر روی بسته بندی آن‌ها برچسب سیب سلامت درج شده است، اما هیچ گونه ارزش غذایی ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار