قالیباف در کرمان:مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخلی برطرف می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:با وجود همه تهدیدات و فشار‌های اقتصادی در یک برنامه پنج ساله می‌توان اقتصاد کشور را به ثبات رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه در آئین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت که در سالن اجتماعات ابرار جیرفت برگزار شد، اظهارداشت: این مجلس برای افزایش بصیرت مردم این منطقه قرار داده شده است و این جای تشکر از دست‌اندرکاران این همایش را دارد.

او با اشاره به وجود همه ظرفیت‌ها و محرومیت‌هایی که در جنوب استان کرمان وجود دارد گفت: با وجود همه محرومیت‌ها بی‌توقعی و خلوص نیت در میان مردم این منطقه به خوبی دیده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند در قرآن بر انسان‌ها منت گذاشته است و این نعمت ارزشمند ولایت و رهبری است افزود: این مسئله در حقیقت ارزش و اهمیت این مهم را نشان می‌دهد.

او با یادآوری اینکه اگر نبود نقش حضرت امام (ره) ما نمی‌توانستیم یک حکومت اسلامی را برپا کنیم خاطرنشان کرد: ایران با تمدن غنی که دارد این افتخار را دارد که از فرهنگ قرآن طبعیت داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه اهمیت وجود رهبری در انقلاب ما خود را نشان داد افزود: وقتی مردی همانند حضرت امام که ایمان به وعده و سنت‌های الهی داشت و می‌دانست که قولی که خدا وعده داده و موفقیت و پیروزی ما قطعی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بدون نیرو و فقط با سنت‌های الهی ایستاد و تلاش کرد گفت: همه ما دیدیم که چگونه امام خمینی (ره) یک رژیم مسلط را سرنگون کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در آن زمان مقام معظم رهبری نیز بعد از تحمل زندان‌ها و شکنجه‌های متعدد به ایرانشهر و جیرفت تبعید شدند و این نعمت ولایت و رهبری است.

او با بیان اینکه در هر جنگی که در کشور اتفاق افتاده بخشی از این سرزمین را از دست دادیم گفت:، اما در هشت سال دفاع مقدس زمانی که همه کشور‌های منطقه علیه ایران اسلامی ایستادند دیدیم که مردم چگونه در مقابل آن‌ها مقاومت کرده و این سرزمین را حفظ کردند.

قالیباف با اشاره به اینکه این نعمت ولایت و رهبری است که ما را از تهدیدات و فتنه‌های گوناگون نجات می‌دهد افزود: در زمان جنگ رهبر انقلاب بود که با تیزبینی جلو جنگ ایستادند و کشور را نجات دادند.

او با بیان اینکه در زمانی که آمریکا داعش را علم کرد این حضرت آقا بودند که جلو این مهم را گرفتند و از مردم دفاع کردند تصریح کرد: نعمت جمهوری اسلامی نعمتی است که اگر شبانه روز شکر آن را بجا بیاوریم کم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما امروز در نظامی زندگی می‌کنیم که در سایه امن الهی باید قدر این نعمت را بدانیم و آن را قدردان باشیم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما به چهار عنصر مهم نیازمند است.

او با بیان اینکه ولایت و رهبری از جمله این عناصر مهم است گفت: همه تلاش دشمنان این است که مقام معظم رهبری را تضعیف کنند و از بین ببرند، اما نمی‌توانند.

قالیباف دومین عنصر مهم و اساسی را مردم دانست و افزود: این مردم هستند که اگر در میدان نباشند ولایت هم نمی‌تواند خواسته‌های خود را تحقق بخشد.

او با بیان اینکه برای اداره جامعه باید به سنت‌های الهی پایبند باشیم و این سومین عنصر است گفت: ما در زمان دفاع مقدس دیدیم چقدر به ما فشار آوردند، اما ما توانستیم و سر بلند شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه امروز نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: آیا امروز نظام جمهوری اسلامی در مرز‌های اسرائیل هست یا نه؟ آیا ایران اسلامی امروز افتخار جهانیان هست یا نه؟

او با بیان اینکه ما باید پایبند به وعده‌ها و سنت‌های الهی باشیم گفت: خداوند تمامی این افتخارات را به ما داده است و اگر ما درست حرکت کنیم خداوند را خشنود کرده‌ایم و راه درست همان راهی است که خداوند نشان داده است.

قالیباف با اشاره به اینکه سنت الهی این است که ما در مقابل ظلم و پای مستضعفین بایستیم و به آن‌ها کمک کنیم افزود: در اقتصاد باید از مردم کمک بگیریم و به خارج امیدی نداشته باشیم.

او با بیان اینکه بنده ظرفیت‌های کشور را می‌شناسم و با صراحت تمام عرض می‌کنم با همه تهدیدات و فشار‌های اقتصادی این کشور در یک برنامه پنج ساله قادر است اقتصاد را به ثبات برساند گفت: در برنامه پنچ ساله دوم می‌تواند حرکت و جهش را انجام دهد و دیگر ما هر روز شاهد گرانی نباشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مشکلات امروز را می‌شود به ثبات رساند چرا که این ظرفیت در کشور وجود دارد افزود: مجلس پیش رو اولین گامی است که برای این مهم باید برداشته شود.

او با بیان اینکه مجلس به تعبیر حضرت امام (ره) در راس امور است، اما امروزه به دلایلی دیگر در راس امور نیست تصریح کرد: مجلس ما به سبب کارکرد غلط خود در راس امور کشور نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم جلو خسارت‌هایی که تا امروز به کشور وارد شده را بگیریم باید افرادی را به مجلس بفرستیم که ایمان به مردم داشته باشند گفت: نماینده مردم باید نمایندگی کند و در حوزه‌های ملی و بین‌المللی جز مصلحت مردم چیز دیگری منظرش نباشد.

او با بیان اینکه نماینده باید نماینده تمام مردم اعم از کسی که موافق و مخالف وی بوده باشد اضافه کرد: نماینده مجلس باید ایمان داشته باشد وقتی که می‌گوید «مرگ بر آمریکا» باید به این مهم ایمان و اعتقاد داشته باشند و این‌ها خواست مردم و ولایت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجلس باید در مشکلات اقتصادی به دولت کمک کرده و دولت را وادار به گرفتن تصمیم درست کند گفت: امیدوارم روزی برسد که قوه مجریه، مقننه و قضاییه به مبانی انقلاب باور داشته باشد.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم اسلام را در مقابل دشمنان احیا کنیم باید به شعار‌های خود عمل کنیم عنوان کرد: مجلس یازدهم باید برخواسته از مردم باشد تا این فرصت را فراهم کنیم و پیشگامان این مهم جوانان جامعه هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر به دوران دفاع مقدس نگاه کنیم می‌بینیم همه موفقیت‌ها به دست جوانان است و باید به این قشر توجه کنیم بیان کرد: اگر می‌خواهیم در کشور تحولی ایجاد شود باید این فرصت و اولویت را به جوانان دهیم.

او با بیان اینکه از سوی دیگر نباید پیشکسوتان را از عرصه خارج کنیم افزود: آن‌ها باید نقش هدایتگری داشته باشند و جوانان بدون توجه به پیشکسوتان موفق نمی‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در همه عرصه‌های کشور باید فرصت را برای جوانان فراهم کنیم و مطمئن باشیم به فضل الهی و به کمک مردم دشمن هیچوقت موفق نمی‌شود گفت: زحماتی که در کشور انجام شده با گذشته قابل قیاس نیست و گام‌های بزرگی برداشته شده است، اما از ظرفیت‌های موجود در کشور بخوبی استفاده نشده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ست
۲۲:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
جدا هنوز فکر می‌کنه راهی هست تموم شده