ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انصراف یک نویسنده از نامزدی در جایزه ادبی جلال/ بستری شدن شاعر «صد دانه یاقوت» در بیمارستان

این هفته قباد آذر آیین از حضور در جایزه ادبی جلال آل احمد کناره گیری کرد.

انصراف قباد آذر آیین از نامزدی جایزه جلال بستری شدن مصطفی رحماندوست در بیمارستان

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌ای که رو به پایان است، اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

انصراف قباد آذر آیین از نامزدی جایزه جلال آل احمد

قباد آذر آیین که با کتاب «فوران» نامزد دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش داستان بلند و رمان بود، پس از طرح چندین‌باره انصراف و بازگشت به جایزه با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه این جایزه از نامزدی کناره گرفت.

داوران بخش ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون، ایرج طهماسب قصه‌گو، مجری و کارگردان، حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان بازیگر به عنوان هیئت داوران بخش ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون معرفی شدند.

آمادگی کتابخانه ملی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در زندان‌ها

محسن یاقوتی – مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاون فرهنگی قوه قضاییه به اتفاق هیئت همراه با اشرف بروجردی – رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بروجردی با بیان اینکه ظرفیت کتابخانه ملی ایران متعلق به همه افراد جامعه است، اظهار داشت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های کشور علاوه بر تاثیرات مثبت بر زندانیان می‌تواند به عنوان عامل تشویقی برای افراد محبوس لحاظ شود.

شعار سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران مشخص شد

اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‎‌المللی کتاب تهران، «کتاب یعنی زندگی» را به عنوان شعار این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب کردند.

بستری شدن مصطفی رحماندوست در بیمارستان

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شد.

اظهارات افسانه بایگان درباره تاثیر قصه ۹۰ ثانیه‌ای بر خودشناسی

افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون است که از ۱۲سالگی وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است. بخشی از خاطره‌های دوران نوجوانی خود را با قصه‌ قصه‌گویان کانون رقم زده است.

بایگان با یادآوری این‌که کانون مانند مادربزرگی قصه‌گو در ذهنش ماندگار شده، گفت: خاطرم هست اولین قصه‌ای را که شنیدم خانم عاطفی روایت می‌کرد. آن قصه در آن زمان تاثیر زیادی روی من گذاشت و حتی در سال‌های بعد هم در منش و کنش‌های رفتاری من تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
خدا شفا بده استاد رحمان دوست رو
آخرین اخبار