برگزاری رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه/مدیرکل راهداری فارس: پلیس از ورود تریلی‌های تک محور در گردنه‌ها جلوگیری کند

رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه با حضور و رژه نیروهای سازمان های مختلف از جمله نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر برگزار شد.

 سیاهپور مدیرکل راهداری استان فارس در رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه با بیان اینکه ظرفیت امکانات در شهرستان‌های استان را فراهم کرده ایم، اظهار کرد: ۸۲ راهدارخانه در طول راه‌ها اقدامات مربوط به راهداری و برف روبی را انجام داده و به شهروندان خدمت رسانی می کنند.

او به احصاء محدودیت‌ها، ریزش برداری گردنه‌ها، لکه گیری موانع، تامین شن و نمک در همه راهدارخانه‌ها به اندازه کافی، استقرار ماشین آلات مورد نیاز در زمستان امسال، اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی زیاد، اما برنامه ریزی‌های مناسبی به منظور روان سازی و تردد ایمن در جاده‌های استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان فارس ادامه داد: در ۵۲ گردنه موجود در فارس عملیات برف روبی انجام می شود و ۱۲۰ گشت در طول محور‌ها وجود دارد که با تعامل‌های انجام شده با اداره کل هواشناسی، ۴۸ ساعت قبل از هر گونه بارش یا ورود سامانه و ...، هوای استان را رصد و به راهدارخانه‌ها اعلام می کنند تا نیرو‌های راهداری با آمادگی کامل به مردم خدمات ارائه کنند.

سیاهپور با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش خصوصی احصا شده است، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما فرسودگی ماشین آلات بخصوص در زمینه برف زدایی است.

مدیرکل راهداری استان فارس اظهار امیدواری کرد: با تزریق منابع و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

او اضافه کرد: امسال قرارگاهی به صورت خاص در سطح سازمان راهداری برقرار شده که با برنامه ریزی همه مراحل و اقدامات مدیریت می‌شود.
سیاهپور با اشاره به نیاز به همکاری پلیس با راهداری در محور‌ها برای اجرای طرح‌های زمستانی، ادامه داد: پلیس از ورود تریلی‌های تک محور در گردنه‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری استان فارس افزود: از ورود خودرو‌های بدون زنجیر چرخ بخصوص در محور نورآباد و قائمیه جلوگیری می‌شود.

او بیان کرد: در سیل فروردین ٩٨، افزون بر ١٢٠ میلیارد تومان به زیرساخت‌های فارس خسارت وارد و شدت بارندگی در آن منجر به تخریب تاسیسات زیربنایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار