تجلیل از ۶۷ پژوهشگر برتر استان مرکزی

در مراسمی در اراک از ۶۷ از پژوهشگر و فناوربرتر استان مرکزی تجلیل شد.

تجلیل از ۶۷ پژوهشگر برتر استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش در اراک از ۶۷ از پژوهشگر و فناوربرتر استان مرکزی در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

پرفسور منصوری سخنران ویژه این مراسم با بیان اینکه تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی در تولید علم و دانش دارد گفت: باید نسبت به توسعه ظرفیت‌ها در پژوهش اهتمام داشت.

پرفسور منصوری افزود: جامعه‌ای می‌تواند به توسعه و پیشرفت و تعالی دست یابد که نسبت به کسب علم و دانش و انجام پژوهش بی تفاوت نباشد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: بدون شک پیشرفت کشور در حوزه پژوهش و فناوری‌های جدید می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلاتی را که بر سر راه قرار دارد و دشمنان ایجاد کرده اند را برطرف و خنثی کند.

موفقیت‌های جوانان، پژوهشگران و محققان در سال‌های اخیر

آقازاده به موفقیت‌های جوانان، پژوهشگران و محققان در سال‌های اخیر اشاره کرد افزود: آن‌ها توانستند در این مسیر قدم‌های محکم و اثر بخشی بردارنددولت حمایت‌های بسیار خوبی از مراکز تحقیقاتی کشور داشته و این انتظار می‌رود همچنان در زمینه پژوهش و فناوری شاهد موفقیت‌های بسیار باشیم.

او به جایگاه علمی کشور در دنیا اشاره کرد و گفت: ایران با حدود یک و ۹ دهم درصد جمعیت و یک و ۸ دهم درصد مساحت دنیا با تولید حدود ۲ درصد توانسته سهم خود را در تولید علم در جهان حفظ کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی هم با حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت هم به تناسب جمعیت و هم به تناسب مساحت کل کشور توانسته با تولید ۲ درصد سهم خود را در تولید علم در کشور حفظ کند که این نشان دهنده جایگاه و شرایط خوب استان در این زمینه است.

حمیدی رئیس دانشگاه اراک هم تحقیق و پژوهش را تنها راه رسیدن به توسعه پایدار دانست و گفت: حمایت از مراکز علمی و فناوری می‌توان به توسعه و یک رشد پایدار در کشور رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.