افتتاح آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق

آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی با هزینه‌ای بیش از شش میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۱۵ نفر در بافق افتتاح شد.

افتتاح آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق/ تلاش برای افتتاح اموزشگاه پایه یک و ویژهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، تفکری موسس آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: این آموزشگاه با هزینه‌ایبیش از  شش میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۱۵ نفر اغاز به کار کرد.

او با بیان اینکه اخذ مجوز این مرکز حدود یکسال طول کشید، افزود: با کمک و همراهی مسئولان در صدد هستیم تا با توسعه این آموزشگاه، مرکز گواهینامه پایه یک و ویژه و موتور سیکلت را در بافق راه اندازی کنیم.

تفکری هدف از این کار را کاهش مسافت همشهریان بافقی برای آموزش و اخذ گواهینامه پایه دو به مرکز استان، بیان کرد.

موسس آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق به شرایط اخذ گواهینامه پایه دو اشاره کرد و افزود: سن باید ۲۳ سال تمام باشد،  دوسال تمام از اخذ گواهینامه پایه سوم گذشته باشد، گواهی سلامت جسمی و روحی و روانی و تست عدم اعتیاد الزامی است، قبولی در آزمون آئین نامه و عملی شهر با وسایل نقلیه مربوطه مینی بوس و خاور می باشد.

تفکری خاطر نشان کرد: بر اساس نظام جدید صدور گواهینامه، تعداد گواهینامه‌های صادره از شش نوع به سه نوع پایه  یک، پایه۲ دو و پایه سه تبدیل شد و اعتبار گواهینامه‌ها تا سن ۶۵ سالگی ۱۰ سال، از ۶۵ تا ۷۵ پنج سال و از ۷۰ سالگی دو سال می‌باشد.

او ادامه داد: اعتبار گواهینامه‌های رانندگی پنج سال است که در سیستم و دسته بندی جدید برای افراد تا ۶۵ سال سن گواهینامه‌ها با اعتبار ۱۰ ساله بین ۶۵ تا ۷۰ سال با اعتبار پنج ساله و بالای ۷۰ سال با اعتبار دو ساله صادر می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار