نصب المان دف در سطح شهرسنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: ازطراحان و هنرمندان سنندجی دعوت می‌شود تا در طراحی المان دف با این سازمان همفکری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی در جمع خبرنگاران گفت: دف یکی از ساز‌های کوبه‌ای و پرطرفدار در موسیقی ایرانی و از ساز‌های سنتی، آیینی و عرفانی در میان قوم کرد محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه ماه گذشته خبرت مسرت‌بخش ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در جهان توسط یونسکو اعلام شد بنابراین یکی از برنامه‌های این سازمان هم نصب المان‌های مناسب در حوزه موسیقی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج بیان کرد: این سازمان در راستای هویت‌بخشی و ساماندهی بصری از تمامی معماران، طراحان و هنرمندان سنندجی دعوت نموده تا در طراحی المان دف که در بیشتر مراسمات معنوی و مذهبی استفاده می‌شود با این سازمان همفکری کنند.

شریفی عنوان کرد: محور‌های این فراخوان روایتگر سابقه دیرینه دف و دف‌نوازی در شهر سنندج، ماهیت و معانی عرفانی و آیینی در طراحی، قابل درک باشد و به مقیاس و ابعاد مکان و زوایای دید توجه شود.

او اعلام کرد: مکان پیشنهاد شده برای نصب المان دف میدان قبا واقع در ناحیه ویژه بهاران بوده که چنانچه شرکت کنندگان مکان دیگری را با در نظر گرفتن ارتباط موضوع در نظر دارند می‌توانند پیشنهاد خود را به این سازمان ارائه دهند.

شریفی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه امسال است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج واقع در بلوار کردستان، یا به آدرس پست الکترونیکی sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com ارسال نمایند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: به طراحی برتر لوح تقدیر و یک قطعه سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد ضمن اینکه شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در فراخوان با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۵۷۱۸۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: موسیقی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.