معرفی برترین‌های طراحی معاصر در سمنان

اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامرضا سماوی، دبیر اولین سالانه ملی طراحی معاصر سمنان، معرفی و حمایت از نسل نو طراحی، ایجاد بستر مناسب و بروز قابلیت‌های نوین این رسانه را از اهداف این همایش هنری برشمرد.

طبق رای هیات داوران اولین سالانه طراحی معاصر سمنان، دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به لیدا عبدالهی برای اثر بدون عنوان، به خاطر استفاده به جا، هوشمندانه، متنوع و اثرگذار از ابتدایی‌ترین ابزار طراحی در عین دوری از زیاده گویی، همچنین خلق فضایی بومی، حسی و عاطفی با ظرافت‌های تصویری و طراحانه تعلق گرفت.

دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به سعید غلامی برای سه گانه «سوگواری خاطرات» به خاطر اجرای روان و آزادانه، بازنمایی بی تکلف فضا، بداهگی در نمایش حالات، همچنین حفظ ساختار اثر با جانمایی درست لکه‌ها و خاکستری‌ها و در مجموع دستیابی به وحدت و انسجام فرمی و موضوعی اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ هفت میلیون ریال به مرضیه دربانیان برای اثر «تفکرات ناهمخوان» به خاطر ساخت تصویری مناسب در همنشینی عناصر ناهمگون تکنیک ساده و جامع و کاربست روایت تمثیلی در بیان ایده‌های شخصی تعلق گرفت.

با اتفاق نظر هیات داوران، جهت تشویق شرکت کنندگان جوان، علاوه بر سه مقام اعلام شده، دیپلم افتخار، تندیس سالانه و مبلغ پنج میلیون ریال به فرزانه رضایی برای اثر پرتره، به خاطر رویکرد بیانگرانه طراحی و استفاده روان و درست از تکنیک در جهت دستیابی به حالات و عواطف درونی اختصاص یافت.

در اولین سالانه طراحی معاصر سمنان حدود ۵۰۰ اثر طراحی از نقاط مختلف ایران شرکت کردند که ۱۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند به مرحله نهایی نمایشگاه راه یافت و بیش از ۶۰ اثر در نمایشگاهی در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش به نمایش درآمد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار