میناکاری، هنری که می تواند شغل خانگی نیز باشد

یک میناکار اهوازی گفت: این هنر می تواند برای بانوان خانه دار مناسب باشد.

مریم عطار شوشتری، میناکار اهوازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه میناکاری سفال دارای ۲ هزار و ۴۰۰ سال قدمت است، گفت: کاشی‌هایی در شهر شوش کشف شده که مربوط به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. ما نیز برای پاسداری از این هنر قدیمی و نیز علاقه خود به آن از ۲ سال پیش میناکاری روی سفال را در خوزستان آغاز کردیم.

او افزود: در تمام سفرهایم به سراسر ایران، ابتدا سعی می‌کردم صنایع دستی آن محل را بشناسم. ضمن آنکه به فعالیت اقتصادی علاقه داشتم تا وقت آزاد خود را پر کنم.

عطار شوشتری بیان کرد: پیش از فعالیت در زمینه میناکاری، خانه دار بودم. پس از آنکه آموزش این هنر را شروع کردم متوجه شدم که می‌تواند شغل خانگی خوبی برای بانوان خانه دار باشد.

این مینا کار اهوازی اظهار داشت: به همین دلیل نیز به میراث فرهنگی شهرستان ملاثانی پیشنهاد برگزاری کلاس‌های آموزشی میناکاری را برای توانمند سازی بانوان ارائه دادیم، که پس از آن ۲ نفر به صورت مستقل فعالیت و آموزش میناکاری را شروع کردند.

مریم عطار شوشتری تصریح کرد: یکی از مشکلات این کار، حمایت نشدن از سوی مردم است. متاسفانه مردم ما با وجود آنکه در سرزمین عشق و هنر زندگی می‌کنند، اما برخی قدر صنایع دستی خود را نمی‌دانند. به همین دلیل نیز ما مجبور هستیم تا برای فروش محصولات خود منتظر یک کارگاه یا نمایشگاه باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.