آسمان ۷۹ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان تا صبح امروز از ۷۹ ایستگاه هواشناسی گزارش بارندگی دریافت شده است.

آسمان ۷۹ نقطه سیستان و بلوچستان بارانی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل هواشناسی؛ حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان تا صبح امروز از ۷۹ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشترین بارش با ۲۲ میلی متر مربوط به «کتیج» از توابع فنوج بوده است.

محسن حیدری اظهار داشت: این سامانه غیر از پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان، در تمامی شهرستان‌های استان فعالیت کرد به طوریکه تمرکز بارش‌های بیشتر در نیمه جنوبی و مرکز استان بوده است.

او  افزود: در شبانه روز گذشته از ایستگاه‌های «پیپ» نیکشهر، «ساربوک» قصرقند و شهر زاهدان ۱۲ میلی متر، زرآباد و فنوج ۱۰ میلی متر و «مچان، سرباز، «نیلگان» و «دادکان» خاش و کشیک نیکشهر ۷ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: غالب بارندگی‌های این سامانه به صورت پراکنده بود به طوریکه در برخی مناطق بارش‌های قابل توجه و برخی مناطق میزان بارندگی‌ها اندک بود.

حیدری اضافه کرد: پراکندگی بارندگی‌ها در زاهدان مشهود بود به طوریکه میزان بارش در محدوده فرودگاه زاهدان حدود ۱۲ میلی متر و بارندگی در مرکزتحقیقات هواشناسی استان واقع در بلوار خلیج فارس این شهر ۳.۲ میلی متر بوده است.

این مسئول در بخش دیگری افزود: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و تحلیل نقشه‌های هواشناسی سامانه در حال خروج از استان است، اما به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و بارش‌های ناچیز و موقتی وجود دارد.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار