پرداخت بدهی‌های کارخانه روغن نباتی شیراز

تا پایان امسال همه بدهی کارخانه روغن نباتی شیراز پرداخت واز سال آینده تولید این کارخانه به ۳۰۰ تن در روز می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در دومین پیگیری مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز، دادستان عمومی و انقلاب شیراز مشکلات این کارخانه بررسی کرد.

در این جلسه هاشمی مدیر کل کار و امور اجتماعی استان با انتقاد از عملکرد هیات مدیره کارخانه روغن نباتی شیراز گفت: در چند سال گذشته، این هیئت در قبال درخواست برنامه ریزی مدون، پاسخی نداد.

مدیر کل امور مالیاتی فارس هم گفت: کارخانه روغن نباتی در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات و جریمه مالیاتی مربوط به سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ دارد.

کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز گفت: این کارخانه برای بیمه کارگران خود ۴ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که تمدید دفترچه بیمه کارگران این استان را با مشکل مواجه کرده است.

رییس هیات مدیره کانون شورا‌های اسلامی استان هم گفت: این کارخانه با حدود ۶۰۰ کارگر، یکی از فعال‌ترین کارخانه‌های کشور بود که الان کارگران آن بازنشسته شده اند و تنها ۱۷۳ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

مویدی افزود: شرایط به گونه‌ای است که با بازنشسته شدن کارگران قدیمی، کارگر جدیدی استخدام نمی‌شود و این نشانه برنامه ریزی برای تعطیلی کارخانه است.

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم خطاب به میر سلیمی مالک این کارخانه گفت: حدود ۲۹ مورد شکایت علیه این کارخانه با اتهامات مختلف از جمله کسر حق بیمه کارگران، واریز نکردن حق بیمه به تامین اجتماعی، تولید تنها یک ششم توان تولید کارخانه، پرداخت نکردن وام‌های دریافتی کارگران به بانک‌های عامل، برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن از روغن‌های انبار شده امانتی سازمان بازرگانی در این کارخانه و فروش بخشی از قطعات این کارخانه مطرح شده است.

مالک کارخانه روغن نباتی شیراز گفت: به هیچ وجه به دنبال تعطیلی کارخانه نیستم، اما فرسوده بودن این کارخانه و تحریم‌ها مشکلات را بیشتر کرده است.

میرسلیمی افزود: با بکار گیری هیات مدیره جدید تا پایان امسال همه بدهی کارخانه به کارگران، بیمه، بانک‌ها و امور مالیاتی پرداخت می‌شود.

او گفت: سال آینده تولید کارخانه روغن نباتی شیراز به روزی ۳۰۰ تن در روز خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:بهره برداری از فاز‌های جدید کارخانه ذوب آهن پاسارگاد؛ به زودی


منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار