شومر: ترامپ به اصول آمریکا خیانت کرد

رهبر اقلیت دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور به دلیل رسیدن به توافق تجاری اولیه با چین انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به خیانت به اصول در خصوص مرحله اول توافق تجاری با چین متهم کرد.

شومر که بار‌ها از ترامپ خواسته تا در قبال چین موضع سخت‌تری در پیش بگیرد، از توافق جدید با پکن انتقاد کرد و گفت این توافق دربرگیرنده امتیازات موقت و غیرقابل اطمینان از سوی چین است.

رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در روابط تجاری چین و آمریکا نابرابری‌های ساختاری عظیم و عدم تعادل ناعادلانه وجود دارد. در ابتدا به نظر می‌رسید که ترامپ تنها رئیس جمهوری است که جرات پرداختن به این چالش را دارد، اما اکنون با توجه به گزارش‌ها او به خاطر یک وعده موقت و غیر قابل اعتماد از سوی چین برای خرید مقداری سویا دچار خیانت شده است.

در ادامه بیانیه شومر آمده است: بار دیگر ترامپ (نشان داد) برای انجام کاری درست برای کارگران و تجار آمریکایی قابل اعتماد نیست.

روز گذشته منابع آگاه از توافق دو کشور چین و آمریکا بر سر کاهش برخی تعرفه‌های گمرکی و تعویق در افزایش برخی حقوق گمرکی خبر دادند. دولت چین پذیرفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا وارد کند.

رییس جمهور آمریکا در واکنش اعلام کرد به دنبال توافق میان واشنگتن و پکن، آمریکا از وضع تعرفه‌های گمرکی جدید بر حدود ۱۶۰ میلیارد دلار کالای چینی خودداری می‌کند. ترامپ اندکی بعد از آنکه چین از یک توافق اولیه برای کاهش مرحله‌ای تعرفه‌های گمرکی آمریکا خبر داد، با ارسال یک توییت گفت: «تعرفه‌های گمرکی که قرار بود از روز ۱۵ دسامبر اجرایی شوند، ملغی شدند، زیرا ما به یک توافق رسیدیم. این یک توافق شگفت‌انگیز برای همه است».

وزارت دارایی چین نیز اعلام کرد زمان و مکان امضای توافق تجاری با آمریکا به زودی اعلام می‌شود. معاون وزیر بازرگانی چین هم گفت: چین و آمریکا بر روی متن اولین قدم از توافق تجاری توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
معلوم شد تازه ترامپ خوبه شونه
واقعا بايد صبح تا شب گفت مرگ بر آمريكا
آخرین اخبار