رئیس شورای شهر تهران:

بودجه تحقیقات در مدیریت شهری ۲۰۰ میلیارد تومان است/ کمتر از ۲۰ میلیارد تومان به مرکز پژوهش‌های شهرداری می‌رسد

هاشمی با اشاره به بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی پژوهش در مدیریت شهری گفت: کمتر از ۲۰ میلیارد تومان‌ آن به مرکز پژوهش‌های شهرداری می‌رسد.

بودجه تحقیقات در شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان است/ کمتر از ۲۰ میلیارد تومان به مرکز پژوهش‌های شهرداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری ما را به تحقیقات شهری می‌رساند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تحقیقات شهری ۲ نوع است، گفت: یک نوع آن تحقیقات بنیادی و نظری است که این نوع تحقیقات برای کشف واقعیات و افزودن به مرز‌های دانش انجام می‌شود و معمولا با این تحقیق قوانین را کشف می‌کنند که ما در شهرداری چنین پژوهشی را نداریم و این تحقیقات را مراکز علمی انجام می‌دهند، نوع دیگر تحقیقات برای ارتقا سطح زندگی است که ما در شهرداری این نوع تحقیقات را داریم.

او افزود: بودجه تحقیقات در شهرداری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که تنها یک‌دهم آن به مرکز پژوهش‌ها می‌رسد که این رقم کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مرکز تحقیقات یک مرکز پیر است و از سال ۱۳۵۲ تشکیل شده، گفت: این مرکز تا کنون ۱۵ رئیس داشته و ۱۰ جشنواره برگزار کرده است که در جشنواره فعلی ۴۰ هزار اثر ارسال شده و ۱۳۰ طرح آن نیز از طرح‌های نوآورانه بود که ۷۰۰ اثر از میان همه طرح‌ها برای داوری انتخاب شدند و باید از این همه تحقیق و پژوهش نتیجه بهتری بگیریم.

هاشمی رفسنجانی افزود: لازم است تحقیق کنیم که چرا از این همه تحقیقاتی که مطالب درستی هم دارد شاهد اثر بخشی مناسب در مدیریت شهری نیستیم.

او با بیان اینکه نباید پژوهش برای پژوهش انجام شود، گفت: هدف از پژوهش باید کاربردی کردن آن باشد تا گره‌ای از شهر باز شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ۶۸ هزار نیروی انسانی شهرداری تهران ۴۰۰ نفر دارای مدرک دکتری هستند، گفت: از آقای بوچانی رئیس مرکز مطالعات شهر تهران تقاضا دارم گزارش بدهد که چقدر از تحقیقات ارسال شده به مرکز استفاده شده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در زمینه‌های زیادی مانند آلودگی هوا و ترافیک پژوهش کردیم، گفت: هرچند که تعداد تحقیقات در این زمینه زیاد بود، اما اثربخش نبوده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: نتیجه این هم اندیشی باید این باشد که در مدیریت شهری تصمیم بزرگی بگیریم و هر تصمیمی که می‌گیریم باید پشتوانه مطالعاتی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار