مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

بیش از ۲ میلیون واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت:تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۹۲ مورد واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده است.

تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۹۲ مورد واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مبارزه با بیماری‌های واگیر در زنجان به صورت واکسینه شدن مستمر انجام می‌شود، که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۹۲ مورد واکسیناسیون انواع دام سبک و سنگین در زنجان انجام شده است.

حاج کاظمی گفت: در سال‌جاری ۷ هزار و ۸۱۲ رأس گاو و گوساله در مقابل بیماری «شاربن» و ۴۰۰ هزار و ۸۷۳ رأس گوسفند و بز و ۲۹۰ رأس حیوان تک سم نیز در این بازه زمانی واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته ۹۶۳ هزار و ۸۶۵ رأس گوسفند در برابر بیماری آبله گوسفندی واکسینه شدند، گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۵۲ رأس بز نیز در این بازه زمانی در مقابل بیماری واکسینه ایمن شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: برای جلوگیری از بیماری‌های شاربن یا سیاه‌زخم در گاو، گاومیش، گوسفند، بز و سایر حیواناتی که به این بیماری حساس هستند، از این نوع واکسن استفاده می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.