یاوری خبر داد:

استفاده بیش از ۱۵ هزار نفر از بیمه بیکاری طی یک سال و نیم گذشته

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: از سال ۹۸ تا کنون حدود پا نزده هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده اند.

استفاده بیش از ۱۵ هزار نفر از بیمه بیکاری طی یک سال و نیم گذشتهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهار کرد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل واراده از کار بیکار می‌شوند بیمه بیکاری پرداخت
می‌کند.

وی افزود: بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و. بیکار می‌شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندر کاران اجرای قانون بیمه بیکاری است در سال ۱۳۹۸ تا کنون حدود پا نزده هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده اند.

یاوری گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف است آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کند. هزینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شده اند و هم اکنون حدود ۲۵۵ هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی افزود:کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حد اقل شش ماه و حد اکثر سی و شش ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

یاوری با بیان اینکه ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود، گفت: واگذاری امور و تصدی‌های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی صرفاً در چارچوب قوانین و مقررات، ضوابط و دستور العمل‌های ابلاغی باید صورت پذیرد.

وی گفت: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری کارگروه‌های مشترک بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکاء اجتماعی شکل گرفته و به جدیت پیگیری می‌کنند. مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف سی روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد‌های تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن کارگران اقدام کنند در شرایط فعلی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و خصوصاً نظام مالی، بانکی و بیمه‌ای کشور می‌بایستی نهایت همراهی و همکاری را با بنگاه‌های اقتصادی در جهت حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان را بعمل آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار