کد خبر: ۷۱۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
کد خبر : ۷۱۷۲۴۶۸

زانو درد از عوارض شایع میان افراد چاق و کهنسال است که با ورزش کردن تا حدود زیادی درمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زانو درد معضلی است که افراد به دلایل مختلفی به آن دچار می‌شوند، ممکن است برخی به دلیل کهولت سن، چاقی، ورزش نکردن، نشستن طولانی مدت، ورزش نامناسب و یا ضربه خوردن به آن ناحیه دچار زانو درد شوند.

اماهمیشه برای هر دردی درمانی نیز است، یکی از راه‌های مناسب برای درمان زانو درد انجام صحیح حرکات ورزشی است که می‌تواند کمک شایانی در برطرف کردن درد داشته باشد.

شنا تاثیر فراوانی در برطرف کردن درد زانو دارد

جالب است بدانید شنا کردن اولین گزینه پزشکان برای زانو درد است. همچنین می‌تواتید در قسمت کم عمق استخر قرار بگیرید و به ۱۵ دقیقه در مسیر عرض استخر راه بروید. این کار باعث تقویت عضلات اطراف زانو می‌شود.

ورزش‌های مفید برای زانو درد

البته این نکته مهم است که نباید برای زانو درد شنای کرال پشت را انجام دهید.

زانو‌ها را به داخل شکم کشش دهید

کشش زانو به داخل شکم و به سمت قفسه سینه نه تنها باعث تقویت زانو می‌شود، بلکه باعث کاهش درد شکم و کاهش درد کمر نیز می‌شود.

به پشت دراز بکشید، زانو‌ها را خم کرده به سمت شکم و نزدیک به بدن بیاورید و ۵ ثانیه به همین حالت بمانید. ۳ ست ۱۵ تایی تکرار کنید.

این تمرین برای راحت بلند شدن می‌باشد. دو بالش روی صندلی بگذارید و صاف بنشینید. کف پا‌ها باید روی زمین باشد. به آرامی بلند شوید. سپس، به آرامی بنشینید. در این تمرین باید زانو‌ها خم باشند و حرکت نکنند. دستان‌تان هم می‌توانند آزادانه در طرفین باشند و هم می‌تواند ضربدری همدیگر را بگیرند.

اگر برای‌تان سخت است، یک بالش دیگر اضافه کنید یا از صندلی دسته دار برای بلند شدن کمک بگیرید.

ورزش‌های مفید برای زانو درد

پیاده روی کنید

پیاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا می‌شود و انعطاف پذیری بدن را بهبود می‌بخشد و برای قلب نیز بسیار خوب است. موقع پیاده روی، به جلو نگاه کنید و با آرامش اعصاب، راه بروید و همچنین بازو‌ها و پاهایتان را حرکت دهید. توصیه می‌شود اگر مبتلا به آرتروز هستید، بهتر است قبل از انجام دادن ورزش، با یک پزشک مشورت کنید.

ورزش کردن با رعایت تعادل در خوردن غذا و با کم کردن وزن باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود البته به این نکته توجه کنید هر ورزشی که فشار زیادی به زانو‌ها وارد کند را ترک کنید. به عنوان مثال خم کردن شدید زانو‌ها، و ورزش‌هایی مثل بسکتبال و والیبال تنیس، بدمینتون و فوتبال و ورزش‌های پرشی برای زانو درد مضر هستند.

بهتر است قبل از ورزش بدن خود را به طور اصولی گرم کنید تا کمتر دچار آسیب شوید..

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر