نمایش آثار دان آموزان در جشنواره دستاورد‌های پژوهشی

مدیر آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آغاز هفته پژوهش بالغ بر یکهزار اثر دانش آموزی در جشنواره دستاورد‌های پژوهشی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پوشش دوره پیش دبستانی از ۱۰۰ هزار نوآموز نیز عبور کرده است. در آغاز هفته پژوهش بالغ بر یکهزار اثر دانش آموزی در جشنواره دستاورد‌های پژوهشی به نمایش گذاشته شد.

او افزود: توسعه کمی و کیفی پژوهشسرا‌های دانش آموزی به عنوان یک برنامه اولویت دار در مجموعه تعلیم و تربیت استان دنبال می‌شود، زیرا این مجموعه‌های آموزشی پژوهشی می‌توانند به عنوان زیربنای اصلی امر ترویج پژوهش در مدارس عمل کنند.

مودت بیان داشت: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش قلمداد می‌شود و در این سند خانواده، معلم و دانش آموز به عنوان ۳ اصل در تعامل با یکدیگر در راستای تحقق اهداف تربیتی گام برمی دارند. بدون توجه به این نکته پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت امری ناممکن خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: دوره پیش دبستانی به عنوان یک دوره تاثیرگذار در تعلیم و تربیت استان قلمداد می‌شود. تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی تحت خدمات آموزشی و پرورشی در سراسر استان قرار گرفته اند.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و همچنین مجمع خیرین مدرسه ساز می‌بایست در دستور کار روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان قرار گیرد. تنها با تکیه به این دو نهاد می‌توان شاهد مرتفع شدن بسیاری از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان بود.

او گفت: تکریم معلمان و بازنشستگان، جهت دهی هدفمند به فرآیند هدایت تحصیلی با هدف توزیع متوازن دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی و استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان از دیگر راهبرد‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.