رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان همزمان با پاییز امسال با رها سازی آب چاه نیمه آبیاری شد.

۲۴ هزار هکتار از زمین‌های دشت سیستان آبیاری شد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی جهادکشاورزی ؛ غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان مقرر شد آب کشاورزی از اوایل آذر رهاسازی شود که بر این اساس ۱۲۰میلیون مترمکعب آب از سهم تخصیصی بخش کشاورزی و ۳۰میلیون متر مکعب از محل تخصیص آب منطقه‌ای استان مجموعا به میزان ١٥٠ میلیون متر مکعب به منظور توزیع بین شهرستان‌های منطقه سیستان از طریق کانال‌ها و انهار سنتی در اختیار سازمان آب منطقه‌ای قرار گرفته تا با رها سازی تدریجی آن، کشاورزی در حوزه سیستان احیا شود.

او تاکید کرد: از کشاورزان خواسته‌ایم زمین‌هایی را زیر کشت ببرند که در محدوده طرح انتقال آب با لوله است تا امکان تامین آب بعدی از طریق شبکه میسر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از زمان رهاسازی آب در کانال‌ها و انهار سنتی تاکنون حدود ٢٤ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه سیستان تامین آب شده است.

اوافزود: با احتساب حدود هشت هزار هکتار از زمین‌های تحت پوشش آبیاری چاهک‌ها جمعا حدود ٣٢ هزار هکتار آبیاری شده است.

زورقی بیان کرد: امیدواریم با توجه به میزان مانده آب قابل رهاسازی از چاه نیمه‌ها این سطح به ٤٠ هزار هکتار برسد.

 با رهاسازی آب، امید رونق مجددکشاورزی به دل کشاورزان سخت‌کوش منطقه بازگشته است هرچند در گذشته‌های نه چندان دور سالیانه بیش از ۱۲۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان به زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رفته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار