۶ ایده‌ جالب برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب چله

اگر برای یلدای امسال به دنبال ایده‌های سرگرم‌کننده هستید ۶ مورد از ایده‌های جالب و متفاوت سرگرمی شب یلدا را در گزارش زیر بخوانید.

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایده جالب و متفاوتی برای سرگرم شدن در شب یلدا امسال دارید؟ زمان زیادی به از راه رسیدن طولانی‌ترین شب سال باقی نمانده و بسیاری از خانواده‌ها به دنبال این هستند که یک شب یلدای متفاوت داشته باشند. ایده شب‌نشینی و دور هم شدن اقوام و دوستان سال‌های سال است که در گوشه و کنار کشور پابرجاست. اما گاهی میزبان برای این‌که چه سرگرمی برای مهمانانش در نظر بگیرد کمی سردرگم می‌شود. از سوی دیگر افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند شب یلدا را با سرگرمی‌های متفاوت و به تنهایی یا با یک یا دو نفر از دوستان یا افراد فامیل و یا حتی فقط با همسرشان سپری کنند.

یک شام خانوادگی بخورید

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدا

یکی از مرسوم‌ترین ایده‌های سرگرم شدن در شب یلدا یک شب‌نشینی فامیلی یا دوستانه و خوردن یک شام خانوادگی است. معمولا رسم است که اعضای فامیل شب یلدا را در خانه بزرگ‌تر‌های فامیل سپری می‌کنند و شام را مهمان پدربزرگ و مادربزرگ یا پدر و مادرشان هستند. اما یک ایده جالب و متفاوت برای سرگرم شدن در شب یلدا را هم بد نیست امسال امتحان کنید. اگر با اعضای فامیل و خانواده‌تان در یک شهر زندگی می‌کنید بهتر است با برنامه‌ریزی قبلی به گونه‌ای هماهنگ کنید که هر سال در منزل یکی از افراد فامیل شب یلدا را جشن بگیرید. به این ترتیب هر سال زحمت میزبانی از اعضای فامیل روی دوش یک نفر نمی‌افتد.

اگر هم پدربزرگ و مادربزرگ یا پدر و مادرتان دوست دارند که خودشان میزبان شب یلدای فرزندان و نوه‌ها باشند بهتر است که هر کدام از فرزندان یکی از ملزومات شب یلدا را تقبل و تهیه کنند. خرید مواد لازم برای شام، آجیل و میوه و شب‌چره را بین خودتان تقسیم کنید و خانم‌ها و آقایان هنرمند فامیل هم انواع آش و شیرینی و دسر‌هایی را که بلدند و حال و هوای یلدایی دارد را تهیه کنند و به این ترتیب با دست پر به خانه میزبان بروید. در مجموع بهتر است در این شب میزبان خودش را زیاد درگیر آشپزی نکند و بیشتر وقت خود را با مهمانان بگذراند تا به هر دو طرف خوش بگذرد. برای سرگرم شدن در دورهمی فامیلی و خانوادگی شب یلدا بازی‌های دورهمی و دسته جمعی خنده‌دار، بازی‌های گروهی خنده‌دار کودکانه برای سرگرم کردن بچه‌های کوچک‌تر، بازی‌های کلامی جالب و هیجانی مثل پانتومیم و … را از قبل طراحی و اجزا کنید. بازی‌های مخصوص شب‌نشینی در شب یلدا را انجام دهید.

اگر هم در یک شهر یا کشور دیگر و دور از اعضای فامیل زندگی می‌کنید یک دورهمی دوستانه بگیرید. در این صورت بهترین روش این است که هر سال یک نفر میزبان مهمانان شب یلدا شود و البته مهمانان هم هر کدام یکی از اقلام شب یلدا را تقبل و تهیه کنند، یک نفر هم مسئول تزینن سفره و خوراکی‌های شب یلدا شود. یک ایده دیگر هم برای دورهمی شب یلدا علاوه بر تدارک غذا و دسر، پوشیدن لباس و تم شب یلدا است. به این ترتیب هم میزبان در معذورات قرار نمی‌گیرد و هم مهمانان با فراغ بال بیشتری طولانی‌ترین شب سال را سپری می‌کنند.

یک فیلم ببینید

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدا

اگر دوست دارید شب یلدا را به تنهایی سپری کنید یا این‌که با یکی از دوستان و یا همسرتان باشید یکی از ایده‌های جالب و متفاوت سرگرمی شب یلدا تماشای یک یا دو فیلم است. به هر حال شب دراز است و قلندر بیدار. یک شام سبک یا هر غذایی که دوست دارید میل کنید (حتی می‌توانید خودتان شام درست نکنید و هر غذایی که میل‌تان می‌کشد را از بیرون سفارش بدهید) و سپس ساعات باقی‌مانده شب را به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌تان بنشینید یا بازی‌های مورد علاقه‌تان را انجام دهید.

ایده جالب و متفاوت برای سرگرم شدن در شب یلدا؛ به مسافرت بروید

برخی ترجیح می‌دهند شب یلدا را خارج از شهر محل زندگی‌شان سپری کنند. یک ایده جالب برای سرگرم شدن در شب یلدا برای این افراد یک سفر یک روزه به کویر است. بهتر است برای تدارک این سفر شب یلدا به یکی از آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید و در یک تور ثبت نام کنید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی برای شب یلدا تور‌های سفر یک روزه به اطراف تهران و حتی کویر دارند و شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. حتی اگر می‌خواهید به صورت خانوادگی یک شب یلدای متفاوت را تجربه کنید باز هم سفر کردن همراه به تور به کویر یا سایر مقاصد پیشنهادی آژانس‌های مسافرتی یک ایده جالب برای سرگرم شدن در شب یلدا است. رفتن به مکان‌های تفریحی (مثلا در تهران و کرج می‌توانید به بام شهر بروید) هم یکی دیگر از ایده‌های تفریحی شب یلداست.

شام را در رستوران میل کنید

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدا

اگر در شب یلدا حوصله آشپزی ندارید و می‌خواهید در جمع خانواده باشید بهتر است به رستوران بروید. شام خوردن در رستوران یکی دیگر از ایده‌های جالب سرگرمی شب یلدا برای کودکان و بزرگسالان است. اغلب رستوران‌ها برای شب یلدا برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بینند و اجازه نمی‌دهند به مهمانان شب یلدایی‌شان بد بگذرد. ایده رستوران رفتن را می‌توانید به یک دورهمی دو نفره با همسرتان، افراد فامیل مثل پدربزرگ و مادربزرگ و دایی و عمه و … یا فقط افراد خانواده خودتان محدود کنید.


یک کار خیر انجام دهید

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدا

اگر می‌خواهید شب یلدای امسال را متفاوت برگزار کنید یکی از ابتکارات جالب و متفاوت برای سرگرم شدن در شب یلدا انجام دادن یک کار خیر است. می‌توانید همراه با دوستان یا افراد خانواده‌تان و البته با هماهنگی با موسسات خیریه به خانه سالمندان بروید و شب یلدا را در کنار افراد سالمندی که تنها هستند و کسی را ندارند تا به آن‌ها سر بزند بگذرانید. یا این‌که برای شب یلدای افرادی که وضع مالی خوبی ندارند مقداری مواد خوراکی و تنقلات بخرید و به صورت شخصی یا از طریق موسسات خیریه به دست‌شان برسانید. «کودکان کار» هم در شب یلدا معمولا مثل شب‌های دیگر در خیابان‌ها هستند. اگر قصد انجام کار خیر در شب یلدا را دارید می‌توانید مقداری میوه و خوراکی بخرید و به دست کودکان کار یا سایر افراد مستمندی که برای شب یلدا توانایی خرید کردن ندارند برسانید.

سینما، کنسرت موسیقی یا تئاتر بروید

۶ نمونه از ایده‌های جالب و متفاوت برای سرگرمی بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها در شب یلدا

یکی دیگر از ایده‌های جالب سرگرمی شب یلدا انجام دادن فعالیت‌های فرهنگی مثل رفتن به سینما، کنسرت یا سالن تئاتر است. در شب یلدا بسیاری از سینما‌ها سانس فوق‌العاده دارند و در بسیاری از مراکز فرهنگی، فرهنگسرا‌ها و سالن‌های تئاتر هم نمایش‌های تئاتر یا کنسرت موسیقی برگزار می‌شود.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
مهدی
۱۲:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
یه جوری گفتین ایده برای شب یلدا فکر کردم واقعا نظر جدیدو مفیدو تازه ای دارید . اتفاقا شب یلدا باید تلوزیون رو خاموش کرد، اینترنت رو قطع کرد ، سینما رو تعطیل کرد ، رستوران ها رو تعطیل کرد و همه در جمع خانواده و کنار بزرگ تر ها با غذای خانگی و سنتی شام خورد و بازی های جمعی خانگی و سنتی انجام داد . نه اینکه بریم رستوران و فیلم ببینیم . این ایده شما کاملا مخالف معیار های حقیقی و فلسفی شب یلداست .
Iran (Islamic Republic of)
رشید
۲۳:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
بازی مافیا بازی می کنیم عالیه
آخرین اخبار