با امضای تفاهم‌نامه میان اداره پست و شهرداری تهران؛

شرکت ملی پست مجری ساماندهی حمل و نقل بار در تهران شد

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل شرکت ملی پست و سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران منعقد شد، شرکت ملی پست به عنوان مجری ساماندهی حمل و نقل بار و کالا معرفی شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین این شرکت و شهرداری تهران،گفت: پست و شهرداری می‌توانند نقش موثری در ساماندهی حمل و نقل شهری و کاهش تبعات منفی تردد‌های زاید از جمله آلودگی هوا ایفا کنند.

او با تأکید بر اینکه سازمان حمل و نقل شهرداری تهران تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در راستای بهینه‌سازی مدیریت حمل و نقل ارایه داده ، اما این خدمات کافی نبوده است، افزود: همکاری پست و شهرداری و مشارکت این دو نهاد خدمات‌رسان می‌تواند فرصت‌های زیادی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای کاهش معضلات کلان شهر تهران فراهم آورد.

مدیرعامل با اشاره به خدمت‌رسانی یک هزار و ۲۰۰ موزع و نامه رسان در سطح شهر تهران، اظهار داشت: این افراد تأثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش تردد‌های غیرضروری شرکت‌های تولیدی و عرضه‌کنندگان کالا و تحویل بسته‌ها و کالا‌های سفارش شده به دست مشتریان داشته‌اند.

او تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پست و شهرداری تهران و سپردن مدیریت و ساماندهی حمل و نقل بار و کالا این کلان شهر به شرکت ملی پست، بستر مناسب‌تری را برای داشتن شهری، سبزتر و سالم‌تر و همچنین فعال‌تر به لحاظ اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

نعمتی افزود: مدل موفق همکاری پست و شهرداری تهران می‌تواند به عنوان الگویی در سایر کلان شهر‌های کشور، به اجرا درآید.

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این مراسم، نظامند نبودن حمل و نقل بار و کالا را خاطر نشان کرد و گفت: این موضوع، چالش‌های زیادی از جمله تردد‌های غیرضروری در درون و بیرون شهر تهران به شهروندان تحمیل کرده است.

یوسف حجت با اشاره به اینکه جابه‌جایی کالا و محصولات فروشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی و توزیع این محصولات در بین مشتریان و خرده فروشی‌ها مشکلات ترافیکی زیادی را فراهم کرده است، افزود: مدیریت صحیح حمل و نقل بار و کالای درون شهری توسط پست به عنوان یک شرکت خدمات رسان صاحب نام و متخصص، می‌تواند بخش زیادی از این مشکلات را حل کند.

در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در خصوص جزییات تفاهم نامه منعقد شده گفت: به موجب این تفاهم‌نامه، شرکت ملی پست به عنوان نخستین مجری مدیریت حمل و نقل بار درون شهری با انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل بار و خدمات ایستگاهی مجاز دارای پروانه بهره‌برداری، به مدیریت جابه‌جایی بار و کالا در شهر تهران می‌پردازد.

محمدرضا قادری افزود: در این تفاهم‌نامه، فراهم آوردن تسهیلات و امتیازات قانونی لازم، حمایت از طرح‌های لجستیکی و سایر طرح‌های مشابه، توسط شهرداری انجام خواهد شد.

او ساختارمند شدن حمل و نقل کالا و بار در شهر تهران را ثمره این مشارکت عنوان کرد.


بیشتر بخوانید: گام نخست فعالیت پهپاد پستی، ارائه‌ خدمات به دستگاه‌های امدادرسان است 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار