نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالا‌های اساسی استان‌های شرقی/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار می‌تواند نقش کلیدی در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی کشور ایفا کند.

نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالا‌های اساسی استان‌های شرقی/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک باربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جریان بازدید استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که در راستای بازید از توانمندی‌های سواحل مکران انجام شد اظهار کرد: اهمیت سواحل مکران به دلیل قرارگیری بزرگترین بندر اقیانوسی کشور که می‌تواند نقش بسزایی در تقویت اقتصاد دریایی کشور ایفا کند دوچندان شده است.

به گفته او سواحل مکران با وجود ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق گردشگری را دارد، در حالی که وجود چنین جذابیتی در دنیا بی نظیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورتی که با یک برنامه هدفمند زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده ای، گردشگری و مراکز تفریحی، به خصوص در زمینه حمل نقل دریایی و ترافیک بار و کالا در این منطقه فراهم شود سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

آقایی با اشاره به اهمیت بندر چابهار برای استان‌های شرقی کشور افزود: بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می‌تواند در تامین بخشی از کالا‌های اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی و کاهش هزینه‌های وارده بر این نوع کالا‌ها نقش کلیدی ایفا کند.

او  با بیان این که ورود کالا‌های اساسی این استان‌ها از طریق بندر چابهار از نظر زمان نیز به صرفه‌تر است اظهار کرد: با توجه به این مهم امسال دولت به ۲ شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام ابلاغ کرد تا ۵۰ درصد کالا‌های اساسی کشور را از طریق این بندر استراتژیک وارد کنند که این امر محقق شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلت‌های بندر چابهار در زمینه زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا خاطرنشان کرد: افزایش حجم مبادلات کالایی کشور، تسهیل فرآیند ترانزیت و ارائه بسته‌های تشویقی برای ناوگان حمل و نقل زمینی جهت تردد در مسیر چابهار به سایر نقاط کشور موجب تسریع در استفاده از این ظرفیت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار