اخذ مجوز پرواز از فرودگاه اهواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان از اخذ مجوز پرواز از فرودگاه اهواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: مجوز پرواز از فرودگاه اهواز به منطقه آزاد صحار در کشور عمان دریافت کرد.

او بیان داشت: این پرواز از ابتدای بهمن امسال و در روز‌های سه شنبه از فرودگاه اهواز به وسیله ناوگان هواپیمایی قشم ایر انجام می‌شود.

رضایی تصریح کرد: تلاش می‌شود در آینده تعداد پرواز‌های فرودگاه اهواز به کشور عمان افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه هم اکنون از جمله پرواز‌های خارجی این فرودگاه به کویت و دبی انجام می‌شود، تصریح کرد: فرودگاه اهواز از نظر عملکرد پروازی بین ۵۴ فرودگاه کشور جایگاه چهارمین را دارد.

به گفته این مقام مسئول، روزانه ۸۰ پرواز رفت و برگشت داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه روند موجود در انجام حجم پرواز‌ها مبنای برنامه‌ریزی ساخت فرودگاه جدید اهواز بوده، اظهار کرد: این پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۲هزار و ۴۵۰ هکتاری و اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ساخته شود.

او ساخت یک فرودگاه مجهز، مدرن و بزرگ در جنوب غرب کشور را ضروری دانست و ادامه داد: فرودگاه جدید اهواز می‌تواند پاسخگوی نیاز ۵ استان باشد و بخش خدمات باربری آن در زمینه جابه جایی کالا بسیار با اهمیت است.

رضایی با اشاره به اینکه برای این فرودگاه ۲ باند ۴ هزار و ۵۰۰ متری برای پذیرفتن پرواز‌های مسافری و باربری درنظر گرفته شده، اذعان داشت: ساخت این پروژه هم‌اکنون در مرحله مشاوره است و در آینده به فراخوان بین المللی گذاشته خواهد شد.

بندر صحار در کشور عمان واقع شده و در کمتر از ۱۰ سال توانسته است حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. ایجاد این بندر و منطقه آزاد در راستای سلسله سرمایه‌گذاری‌های مشترکی است که بندر رُتردام هلند با سایر کشور‌ها برای ایجاد شبکه جهانی بنادر (world port network) در برزیل، عمان، هند، و اندونزی ایجاد شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.