توسعه نخبه پروری و شناسایی نخبگان دانش آموزی توسط پژوهشگاه رویان

برای نخستین بار پژوهشگاه رویان ارائه آموزش و انتقال تجربیات را برای دانش آموزان و دانشجویان در برنامه خود قرار داد.

ایزدمیثم جنگ‌خواه مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پژوهشگاه رویان از گذشته تا امروز در راستای اهداف آموزشی و پیرو رسالت علمی اجتماعی و در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی عموم مردم، دانشجویان، محققان و متخصصان کشور و ارائه خدمات تخصصی و درمانی قدم برداشته است.

او افزود: برای نخستین بار پژوهشگاه رویان ارائه آموزش و انتقال تجربیات را برای دانش آموزان و دانشجویان در برنامه خود قرار داد، به طوری که دانش‌آموزان اقشار ضعیف از پایه‌های اول و دوم متوسطه که علاقه‌مند به رشته‌هایی از قبیل جنین‌شناسی پایه، جنین‌شناسی پیشرفته، کشت سلول، کشت اختصاصی سلول‌های بنیادی و شناسایی سلول‌های سرطانی تحت آموزش هستند در کارگاه‌های پژوهشگاه آموزش توسط اساتید و محققان برجسته آموزش می‌بینند.


بیشتر بخوانید: ساخت مغز مینیاتوری برای بررسی تحولات و اختلالات مغز


شایان ذکر است؛ از دانش آموزان ۶ استان در این کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند و این برنامه ملی و بین‌المللی است تا رسالت حمایت و نگاه توسعه انتقال تجارب از پژوهشگاه رویان به نخبه‌های آینده انتقال داده شود.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه رویان تصریح کرد: این مرکز متشکل از آزمایشگاه‌های عمومی، کشت سلول، بافت‌شناسی مولکولی، جنین‌شناسی - فلوسایتومتری - اتاق تمیز (Clean room) - اتاق جراحی حیوانات آزمایشگاهی تخصصی است تا دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد را آموزش دهند. همچنین علاوه بر آن، پژوهشگاه رویان سعی دارد دانش آموزان نخبه‌های کوچک را در حوزه‌های مختلف علوم توانمند کند تا در جشنواره‌هایی همچون نوجوان خوارزمی، سینا و همچنین المپیاد‌ها دست‌سازه و دستاورد‌های نوین را ارائه دهند.

او در ادامه گفت: دوره‌هایی مبتنی بر افزایش سطح آگاهی عموم مردم جهت پیشگیری و درمان دیابت، تاثیرات ورزش بر دیابت، پیشگیری از سرطان، آشنایی با ذخیره خون بند ناف، همچنین کاهش سطح ناباروری و مشکلات ژنتیکی در نظر گرفته شده است تا به مردم جامعه ارائه داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
همیشه تعریف پژوهشگاه رویان رو همه جا شنیدیم و دیدیم خدا قوت بخاطر این کار شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خدا خیرشون بده بچه من چقدر دوست داره بره
آخرین اخبار