درگیری نیرو‌های امنیتی بیروت با تظاهرکنندگان

نیروهای امنیتی در پایتخت لبنان با معترضانی که قصد داشتند با شکستن حصار امنیتی وارد حیاط پارلمان این کشور بشوند، درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری النشره اعلام کرد نیروهای امنیتی حفاظت از پارلمان لبنان در بیروت، پایتخت این کشور با تظاهرکنندگانی که قصد داشتند با توسل به زور و با شکستن حصار امنیتی وارد حیاط پارلمان شوند درگیر شده و با پرتاب گاز اشک آور آن‌ها را نتفرق کردند.

پس از متفرق شدن معترضان از خیابان شهرداری بیروت، تظاهرات‌کنندگان شروع به پرتاب سنگ به سمت نیرو‌های امنیتی در مرکز بیروت کردند که در واکنش به آن نیرو‌های امنیتی هم گاز اشک آور شلیک کردند.

نهاد دفاع مدنی در بیروت هم اعلام کرد، نیروهایش در حال امداد رسانی به ده‌ها مجروح درگیری‌های امشب میان معترضان و نیرو‌های امنیتی در مرکز بیروت هستند و شماری از آن‌ها به بیمارستان‌های منطقه انتقال داده شدند.

این درحالی است که وزیر کشور لبنان روز گذشته درباره نفوذ برخی عوامل اخلال‌گر در اعتراضات این کشور هشدار داد.

او اعلام کرد: «از تظاهرکنندگان می‌خواهم از کسانی که تلاش می‌کنند تا از اعتراض‌های آن‌ها بهره برداری کنند بر حذر باشند یا با آن مقابله کنند. برخی عناصر نفوذی تلاش می‌کنند تا میان نیرو‌های امنیتی و معترضان درگیری ایجاد کنند.»

ممانعت نیرو‌های امنیتی با رسیدن گروهی از شهروندان به میدان شهدا (محل تحصن و تجمع معترضان) هم به درگیری بین طرفین منجر شده بود. عملیات تعقیب و گریز بین نیرو‌های امنیتی و برخی آشوبگران همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: دانشجویان لبنانی السنیوره را از دانشگاه بیروت بیرون کردند

العالم: درگیری‌های شب گذشته در بیروت برنامه‌ریزی شده بود


برخی معترضان در مرکز بیروت به سمت شهروندی که شعار حمایت از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان سر می‌داد، حمله ور شدند و او را کتک می‌زدند؛ اما با اقدام نیرو‌های امنیتی در پرتاب گاز اشک آور به سمت اغتشاشگران از شدت درگیری بین معترضان و نیرو‌های امنیتی کاسته شده است.

افرادی ناشناس هم تعدادی از خیمه‌های معترضان در میدان الشهداء در مرکز بیروت را به آتش کشیدند که به دنبال آن نیرو‌های آتش نشانی خود را به محل رسانده و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

پیش از این نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد پس از ناآرامی‌های شب شنبه در بیروت شماری از اخلالگران دفاتر دو حزب بزرگ در این کشور را به آتش کشیدند.

اخلالگران امروز یکشنبه در منطقه عمار در شمال لبنان با حمله به دفتر حزب «المستقبل» به ریاست سعد حریری، نخست وزیر لبنان، شیشه‌های آن را شکستند و سپس آن را به آتش کشیدند.

همچنین در حمله‌ای دیگر، اخلالگران با یورش به دفتر محلی بزرگترین حزب پارلمان به نام «جریان آزاد ملی» وابسته به میشل عون، رئیس جمهور، که از سوی «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان، اداره می‌شود، به تخریب آن پرداخته و آن را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار