وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران کنگره بزرگداشت آیت‌الله تألهی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان سفر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران کنگره بزرگداشت آیت‌الله تألهیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در کنگره بزرگداشت آیت‌الله تألهی به همدان سفر می‌کند.

او با بیان اینکه این کنگره روز پنجشنبه ۲۸ آذربا حضور وزیران ارشاد و علوم در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار خواهد شد، افزود: این اداره کل به عنوان کمیته فرهنگی و پشتیبانی کنگره برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است.

او از برگزاری نمایشگاه عکس مفاخر استان همدان خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در محل برگزاری کنگره، غرفه گردشگری همدان برپا خواهد شد.

احسانی اضافه کرد  یادمان آیت‌الله تألهی هم آماده شده است، و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی، از برگزاری این کنگره حمایت خواهیم کرد.

او از برپایی نمایشگاه کتاب از آثار این عالم گرانقدر هم خبر داد و گفت: آثار منتشر شده ایشان در سالن برگزاری کنگره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های جنبی در کنار کنگره آیت الله تالهی افزود: همزمان با اجرای مراسم، تعدادی از هنرمندان تجسمی استان به تصویرگری در خصوص آیت‌الله تألهی می‌پردازند.

آیت الله محمد هادی تألهی از فقها و عرفا و مدرسان شیعه ،در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان و در یک خانواده مذهبی  به دنیا آمد این عالم ربانی پس از سال ها تحصیل علم و تدریس علوم دینی در ۲۶ آذر ۱۳۷۵  و در سن ۹۶ سالگی دارفانی را وداع گفت و در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.