با ۲۰ میلیون تومان چه کسب و کاری راه بیاندازیم؟

یک مشاور راه اندازی کسب و کار با بیان اینکه شروع یک کار الزاما زدن یک مغازه نیست، راهکارهایی به افراد علامند به ایجاد کسب و کار و دارای سرمایه کم ارائه کرد.

با ۲۰ میلیون تومان چه کسب و کاری راه بیاندازیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر فرجادیان به کسانی که دارای سرمایه اندک هستند پیشنهاد کرد: با این رقم مهارتی مثل طراحی وب‌سایت، طراحی گرافیکی یا برنامه نویسی و تولید محتوا فرا بگیرند و این پول را خرج یادگیری یک مهارت بکنند و پس از یادگیری از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولات خود را بفروش برسانند.

وی داشتن روحیه و انگیزه کار را منوط به امیدواری و کنترل اعتماد به نفس دانست و گفت: برای یادگیری و توسعه مهارت در بازاریابی و فروش باید نسبت به آن دانش افزایی و تجربه کنیم.در حوزه بازاریابی و فروش تمرین کردن بیشتر مهم است و به توسعه توان فروش کمک می‌کند.

این مشاور راه اندازی کسب و کار که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، برای افرادی که در حوزه خیاطی مشغول کارند و به دنبال جذب مشتری هستند هم پیشنهاد کرد: از بازاریابی شبکه‌ای و مجازی غافل نشوند و به مشتریانشان که مراجعه می‌کنند بگویند در صورت معرفی مشتری جدید کارشان را با درصد تخفیف بیشتر انجام می‌دهند و برای آنکه انگیزه بیشتری برای معرفی مشتری ایجاد کنند کارت‌های دست ساز درست کرده و تخفیف در کار را ملزم به ارائه آن کنند.

فرجادیان درعین حال با بیان اینکه خوداشتغالی تنها راه حل ایجاد شغل نیست، گفت: کسانی که به صورت پاره وقت در جایی مشغول کارند و یا شیفتی کار می‌کنند و می‌خواهند شغل دیگری داشته باشند بهترین کار برایشان این است که وارد کارهای تاسیساتی شوند و نگهداری از یک سرور را دنبال کنند یا به سراغ مغازه‌داری و سرایداری و نگهبانی های شیفتی بروند و اعضای خانواده را ترغیب کنند که ساعاتی را که اصطلاحا خالی هستند با حضور در آن کار پوشش دهند.

وی به افرادی که دارای سرمایه ۲۰ میلیون تومانی هستند و مایلند برای خود کسب و کاری داشته باشند، توصیه کرد از یک زیرپله یا ماشین شروع کنند و یا در بازارچه هایی که در پارک‌ها و گوشه و کنار شهر توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود کسب و کاری راه اندای کنند و در این بین سرای محله‌ها و روزبازارها که درآمد خوبی ایجاد می‌کنند را فراموش نکنند.

به اعتقاد این مشاور و مدرس کارآفرینی، در محله‌ها یا محیط هایی که نیاز مردم به خوبی پاسخ داده نمی‌شود می‌توان یک کسب و کار را شروع کرد.مثلا اگر نانوایی یا مکانیکی یا سوپری و میوه فروشی در یک محله وجود ندارد می‌توان این کسب و کارها را برای رفاه حال اهالی محل و مردم آن منطقه ایجاد کرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: کسب و کار ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار