ایگور مورگولف:

در سال‌های اخیر شاهد تحول کمی و کیفی در روابط ایران و روسیه بوده‌ایم

معاون آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: تهران و مسکو در سال‌های اخیر شاهد تحول کمی و کیفی در روابط بین دو کشور بوده اند.

در سال‌های اخیر شاهد تحول کمی و کیفی روابط ایران و روسیه بوده‌ایمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایگور مورگولف معاون آسیای وزارت امور خارجه روسیه در ملاقات با مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه با اشاره به تلاش‌ها و نقش سفیر کشورمان در توسعه روابط دو کشور گفت: در شش سال گذشته دستاورد‌های جدی را در روابط دو کشور شاهد بوده ایم. در این مدت گفت‌وگو‌های سیاسی عمیق، پرمحتوا و نزدیکی بین رهبران، وزرا و دبیران شورای امنیت دو کشور شکل گرفت و پروژه‌های زیادی در بخش‌های اقتصادی، انرژی و هسته‌ای تعریف و اجرا شد.

او افزود: از نظر روسیه این دوره هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی با دوره‌های قبل تفاوت داشته است؛ همچنین همکاری‌های منطقه‌ای هم از افغانستان گرفته تا آسیای مرکزی و قفقاز و مهمتر ازهمه در سوریه و مبارزه با تروریسم چشمگیر بوده است و بعلاوه همکاری‌های پارلمانی، علمی و فرهنگی، مناسبات استانی و حضور در محافل فکری و نخبگان در این دوره بارز بوده است.

 سفیر کشورمان در این ملاقات از حمایت‌ها و مساعدت‌های وزارت امور خارجه روسیه تشکر کرد و گفت: در این دوره همه عناصر و اجزای روابط در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی شکل گرفته و فعال شدند. اسناد پایه در روابط دو کشور امضا و با امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا و علیرغم تحریم‌های آمریکا، دوره آتی روابط دو کشور امید بخش و درخشان‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، مهدی سنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار