اعلام رای دادگاه مفقود کنندگان گندم گلستان/محکومیت متهمان به زندان و بازگرداندن پول گندم‌های مفقودی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : رای نهایی دادگاه گندم های مفقودی گلستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به صدور رأی پرونده فساد اقتصادی گندم اظهارداشت: دادگاه با احراز بزهکاری متهمان مبنی بر مشارکت و اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع، متهم ردیف اول آق‌اویلی رادنیا را به تحمل ۵ سال حبس و آقایان میرحسین شجاعی و ابوالحسن فاضلی را هرکدام به تحمل ۹ سال حبس محکوم کرد.

هادی هاشمیان افزود: علاوه بر حبس، هر سه متهم جمعا به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش ۹ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم گندم محکوم شدند.

به گفته وی، این رای قطعی و انتشار آن در رسانه‌ها منعی ندارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده گندم‌های مفقودی گلستان از ۱۹ آبان آغاز شد و رسیدگی به آن سه جلسه طول کشید.


بیشتر بخوانید:



هادی هاشمیان افزود: از متهمان این پرونده آقای رادنیا با تودیع وثیقه آزاد است، اقای شجاعی فراری است و آقای فاضل به علت ناتوانی در تامین وثیقه در زندان مرکزی مشهد برای پرونده دیگری زندانیست.

شاکی این پرونده شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو استان گلستان سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار تن گندم را به کارخانه متهمان با نام " دُر آسیاب شاهکوه " امانت سپرده بود که بیش از ۹ هزار تن گندم مفقود شد.


پرونده گندم‌های مفقودی گلستان پس از پرونده معروف به پرهام آزادشهر، دومین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان به ریاست قاضی مزیدی رسیدگی شد.

 

 

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.