معاون کمیته امداد امام خمینی قم:

کمیته امداد یک هزار ازدواج را ساماندهی می‌کند

جوشقانیان گفت:هرسال کمیته امداد حدود یک هزار ازدواج را ساماندهی می‌کند که شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی به عروس و داماد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس جوشقانیان معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: هرسال کمیته امداد حدود یک هزار ازدواج را ساماندهی می‌کند که شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی به عروس و داماد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم ادامه داد: اگر مددجویان متقاضی دریافت وام باشند تا ۵۰ میلیون ریال به آن‌ها پرداخت می‌شود و برخی خیران نیز کالا‌هایی مثل فرش به عروس‌ها و داماد‌ها هدیه می‌دهند.

جوشقانیان اضافه کرد: در این راستا کمیته امداد ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به عروس‌ها پرداخت می‌کند که با مشارکت خیران و نیکوکاران این مبلغ در قم۸۰ میلیون ریال می‌باشد.

به گفته او، در نیمه نخست پارسال ۴۰۰ ازدواج مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قم مورد حمایت قرار گرفت و امسال این عدد به ۷۰۰ ازدواج افزایش پیدا کرده‌است.

معاون کمیته امداد امام خمینی قم بیان کرد: دفتر مقام معظم رهبری نیز اجناس و کالا‌های ایرانی را تهیه و در اختیار نوعروس‌ها قرار می‌دهد،داماد‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند ۱۵ میلیون ریال هدیه ازدواج دریافت می‌کنند و درصورتی‌که داوطلب دریافت وام قرض‌الحسنه باشند، تا ۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت است.

جوشقانیان گفت: تقاضای تامین جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به‌روز انجام می‌شود و حتی یک تن نیز در لیست انتظار قرار ندارد.

او افزود: کلاس مهارت‌های زندگی نیز درقالب ۱۷ ساعت به زوج‌های در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد آموزش داده می‌شود.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ تَن معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.