کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بارش باران به مناطق جنوبی و شرقی کشور می رسد/ هوای تهران سالم است

ضیاییان گفت: پیش بینی ها حاکی از آن است که بارش باران روز چهارشنبه به سمت مناطق جنوبی و شرقی کشور برسد.

بارش بارانصادق ضیاییان مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی، امروز بارش ها در بخش هایی از استان های همدان، ارتفاعات البرز، بخش هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل و مرکزی به شکل بارش برف و در برخی نقاط به صورت بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی سازمان هواشناسی از نقشه ها نشان می دهد که بارش باران روز چهارشنبه به سمت مناطق جنوبی و شرقی کشور متمایل می شود‌‌.

ضیاییان از کاهش آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی های صورت گرفته و اقدامات مدیریت شهری، شاخص ها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد به طوریکه هم اکنون هوای تهران سالم است‌.


بیشتر بخوانید: ورود سامانه بارشی از سمت جنوب به کشور/دمای پایتخت کاهش می یابد


مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بازگشت پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی روزهای آتی در کشور خبر داد و گفت: از روز پنج شنبه مجدد تجمع آلاینده ها و افزایش شاخص هوای ناسالم را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، نیمه جنوبی فارس، شرق هرمزگان، مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در استان های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی لرستان، جنوب استان همدان، جنوب مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی استان ها

به گفته ضیاییان، روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب بخش های مرکزی و دامنه زاگرس مرکزی بارش تداوم خواهد داشت.

وی در پایان از آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی استان ها خبر داد و گفت: اگرچه مدیریت بحران جزئیات دقیق آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و رخداد سیلاب را باید اعلام کند، اما احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن استان های فارس و بوشهر دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار