مظفری زاده: ممبینی سیل انتقادات را پذیرفته است/ منفعت یک تیم از داوری را قبول ندارم

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: ممبینی رئیس کمیته داوران سیل انتقادات را قبول کرده است و به جوانان میدان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مظفری زاده کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره عملکرد داوران در لیگ برتر فوتبال و اعتراض تیم‌ها به نحوه  قضاوت داوران اظهار داشت: انتقادات به داوری همیشه و در هر فصل از لیگ برتر فوتبال  بوده است، اما امسال به خاطر  اینکه تعدادی از داوران باتجربه و مطرح  از لیگ برتر کنار کشیدند و داوران جوان جایگزین باتجربه‌ها شدند. داوران جوان  شناخته شده نیستند و اعتماد به نفس لازم ندارند و همین موضوع ضریب انتقادات بالا برده است. من مطمئن هستم با فرصت دادن به داوران جوان و اعتماد به آن‌ها شاهد قضاوت خوب از این داوران باشیم.  

مظفری زاده درباره تک محور بودن کمیته داوران و اینکه ممبینی تنها درمورد داوری تصمیم می‌گیرد و رئیس کمیته دپارتمان مشخص نشده است، گفت: جلسه تاج و کمیته داوران  امروز برگزار شد و  داوران جوان هم در این جلسه حضور داشتند. به هر حال ممبینی جزء نیرو‌های جوانی است که به نظرات اهمیت می‌دهد و  امیدوارم با برنامه ریزی بتواند در کارش موفق شود. پشتوانه سازی برای داوری ما نشد و ممبینی سیل انتقادات را قبول کرده است و به جوانان میدان می‌دهد. به نظرم روند رو به صعودی ممبینی پیش رو گرفته است و امیدوارم با کمترین اشتباه همین راه را جلو برود و برای سالیان سال داوران خوبی به کشورمان معرفی کند.  

تصمیم و برنامه ای  برای کار اجرایی ندارم 

مظفری زاده درباره اینکه به عنوان نیروی جوان و تحصیلکرده حاضر است در کمیته داوران فعالیت کند، بیان کرد: در حال حاضر تصمیم و برنامه‌ای  برای  کار اجرایی ندارم و افراد توانمند که بتوانند به داوری کمک کنند در بین داوران زیاد داریم و محسن ترکی و رضا سخندان داورانی هستند که می‌توانند در امر مدیریت و مسائل  داوری موثر باشند و کمک کنند.

کارشناس داوری درباره اینکه پنالتی‌ها برای تیم خاص گرفته نمی‌شود، گفت:  به طور حتم پنالتی نبوده که داوران نگرفتند و اگر هم پنالتی بوده و نگرفتند جزء همان اشتباهات داوری است. اگر در یکی، ۲ بازی خطای پنالتی یک تیم نگرفتند این موضوع جدید نیست و در گذشته هم بوده است و به صورت تصادفی پیش می‌آید که این اتفاق رخ بدهد. به نظرم ما باید نگاه مثبت داشته باشیم و بدبین نسبت به قضایا نباشیم و اگر آمار داوری‌ها را  در طول فصل بررسی کنیم متوجه می‌شویم که تقریبا سود و زیان برای تیم‌ها از لحاظ داوری برابر  خواهد بود و  اشتباهات تاثیرگذار نیست.  

سیستم VAR تا چند سال دیگر در فوتبال کشورمان نخواهیم داشت 

مظفری زاده درباره اینکه داوری کشورمان به سیستم کمک داور ویدیویی نیاز دارد، گفت: صددرصد ما به سیستم VAR نیاز داریم و فیفا این سیستم را مطالعه کرده است و در این باره نتیجه گرفتند و اجرا کردند. البته فکر نمی‌کنم با این امکانات زیرساختی و هزینه سنگین سیستم کمک داور ویدیویی بتوانیم تا چند سال دیگر این سیستم داشته باشیم.  

کارشناس داوری درباره اینکه یک تیم با کمک داور ۹ هفته نتیجه گرفته است، بیان کرد: من با این موضوع موافق نیستم که تیمی با کمک داور نتیجه گرفته باشد. اشتباهات داوری وجود دارد و برخی از تیم‌ها در فصل‌های قبل متهم به این موضوع شدند که داوری به نفعشان بوده است، اما در یکی از برنامه‌های ورزشی داوری‌ها را بررسی کردند و همه دیدند آن قدر تیم‌ها از داوری سود نبردند یا ضرر نکردند. اشتباهات داوری هم جزء جذابیت‌ها و واقعیت فوتبال است که باید این اشتباهات بپذیریم.


بیشتر بخوانید: داوران هنوز به حق و حقوق اصلی خود نرسیدند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار