مسدود شدن ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد

کارشناس منابع آب اداره امور آب مهاباد گفت: با دستور مراجع قضایی ۳۴ حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان مسدود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق مصطفی‌پور کارشناس منابع آب اداره امور آب مهاباد گفت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز با برآورد حجم برداشت به میزان ۶۸.۵ میلیون مترمکعب در این شهرستان شناسایی شده‌است.

او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ که طرح انسداد چاه‌های غیرمجاز با فرم جدید کلید خورد تاکنون ۶۰۰ حلقه چاه با تخلیه سالانه ۴.۹ میلیون مترمکعب مسدود شده، افزود: سهم امسال این شهرستان در انسداد چاه‌های غیرمجاز، ۸۵ حلقه تعیین شده و تا آخر سال باید با دستور مراجع قضایی نسبت به انسداد آن‌ها اقدام شود.

کارشناس منابع آب اداره امور آب مهاباد اضافه کرد: امسال ۵۹ اخطاریه به صاحبان چاه‌های غیرمجاز نیز صادر شده و از حفاری ۱۸ چاه غیرمجاز قبل از حفر جلوگیری شده‌است.

مصطفی پور گفت: روند انسداد چاه‌های غیرمجاز گاهی با مقاومت کشاورزان و اهالی روستا‌ها روبرو می‌شود، در صورتی که آنان باید منفعت بلندمدت را به کوتاه مدت ترجیح دهند و بدانند تداوم حیات کشاورزی و زندگی آنان به این اقدام وابسته است.

او تاکید کرد: جهاد کشاورزی برای مبارزه با بهره‌برداری‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های فاقد مجوز با همکاری شرکت آب منطقه‌ای سیاست ارایه‌نکردن هرگونه تسهیلات و خدمات کشاورزی به متخلفان را در پیش گرفته‌است و کشاورزان را به اجرای روش‌های نوین آبیاری که دولت برای آن‌ها یارانه خوبی را در نظر گرفته‌است، هدایت می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.