امام جمعه کرج مطرح کرد؛

مذاکره با ایران، داغی همیشگی بر دل آمریکا

امام جمعه کرج گفت: ایران داغ مذاکره را بر دل آمریکا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن گفت: ژاپن در شرایطی است اختیارش دست آمریکاست و برای ما کاری نکرده است شاید قدمی برداشته اما اصل جواب را از مقام معظمی رهبری گرفته است، آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را دارد و ایران داغ این مذاکره را به دل آمریکا خواهد گذاشت.

او افزود: نباید به آمریکایی که چیزی از آن باقی نمانده اعتماد کرد، ترامپ به استیضاح نزدیک شده و عده ای از این موضوع ناراحت هستند، رأی آوردن مجدد ترامپ زمینه نابودی آمریکا را مهیا می کند و این استیضاح یک جنگ ساختگی است و به زودی آمریکا با قدرت هایی مشابه ایران مواجه خواهد شد.

امام جمعه کرج با بیان این که یکی از عملیات های روانی دشمن روشی است که طی آن اکثریت جامعه خود را در اقلیت فرض می کنند، گفت: در این روش اکثر جامعه دچار خودسانسوری می شوند و در انزوا می مانند،‌ نام این شیوه توسط یک محقق آلمانی مارپیچ سکوت یا گرداب سکوت مطرح شده است.

او افزود: در این روش مردم غیر منطقی فکر و  احساساتی عمل می کنند و اگر ببینند تفکر عده ای مخالف تفکر آن ها است، سکوت می کنند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه گفت: این روش جنگ روانی در سه مرحله عملیاتی می شود؛ در مرحله اول از اتاق فرمانی متمرکز روی یک یا چند موضوع تمرکز می شود و دائما آن را در زمان مناسب تکرار می کنند تا شخصی که معتقد به یک نظر خاص است خود را در اقلیت ببیند و آرام آرام سکوت کند.

او افزود: مرحله بعد هماهنگ سازی است که طی آن با جذاب سازی و صحنه پردازی افرادی که استدلال ضعیفی برای خود دارند از باور خود دست بر می دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین گفت: مرحله سوم عمومی سازی است افراد درخصوص عقیده ای که دارند نه تنها سکوت نمی کنند بلکه خلاف نظر خود و هماهنگ با بقیه حرف می زنند.

او افزود: همین روش باعث می شود که بعضی از انقلابیون ما آن زمان که باید حرف نمی زنند مثلا در بحث حجاب فضارا طوری نشان می دهند که اگر دختر خانمی در دانشگاه دوست دارد از چادر استفاده کند به تردید بیفتد و خود را شبیه بقیه کند یا مثلا فوتبالیستی را که اطاعت خود از رهبری اعلام کرده است پشیمان شود.

امام جمعه کرج گفت: از استاندار محترم می خواهم باتوجه به آسیبی که در اغتشاشات اخیر به اموال مردم رسیده است، ترمیم واحد های خسارت دیده را در دستور کار خود قرار دهد و شهرداری ها را برای اعمال تخفیف در پرداخت عوارض خسارت دیدگان مکلف کند.

او با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: دشمنان قصد داشتند آشوب ها را طولانی کنند و به زمان انتخابات وصل کنند تا انتخابات دچار آسیب شود اما با کمک خدا و بصیرت رهبری این توطئه خنثی شد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: ثبت نام بدون حساب و کتاب و به دلیل خلاء قانونی و تایید صلاحیت افرادی که فاقد صلاحیت های لازم هستند باعث  می شود که مردم احساس امنیت نکنند.

او با بیان این که مردم مانند گذشته از شورای نگهبان خواستار عملکرد قانونی را هستند، افزود: اگر هیئت اجرایی در تایید صلاحیت افرادکوتاهی کرده باشد در قبال عملکرد خود مسئول است.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: حضرت آقا گفتند انتخابات حق الناس است اما عده ای فکر می کنند حق الناس فقط در شمارش آراست اما اگر کسی صلاحیت نداشت و تأیید شد نیز حق الناس شده است.

او افزود: لازمه خروج از وضعیت فعلی کشور داشتن مجلسی در تراز انقلاب است و مردم باید تحقیق داشته باشند و به کسانی که دروغ می گویند، پول نقدی می دهند، شام می دهند و از این راه به شعور مردم بی احترامی می کنند، رای ندهند زیرا این دادن پول دادن یعنی اگر من صلاحیت نداشتم بیا و به من رأی بده.

امام جمعه کرج گفت: بنا بر نقلی چهارم دی ماه ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) است بنابراین این روز را به مسیحیان و مسلمانان تبریک عرض می کنم زیرا تولد همه انبیا محل سرور است.

او افزود: از آن جا که قرآن از تحریف مبرا است ما می توانیم شخصیت انبیا‌ را در قرآن مطالعه کرده و بشناسیم، دیگران حضرت مسیح را بی تفاوت به مسائل اجتماعی می دانند درصورتی که این‌طور نیست و ایشان فقط اهل نصیحت نبودند.

امام جمه کرج گفت: خداوند در قرآن می گوید حضرت مسیح تورات را تصدیق می کند و حضرت موسی اهل مبارزه با استکبار بوده است و اگر حضرت مسیح نیز اهل مبارزه با استکبار نبود تورات را تصدیق نمی کرد.

او افزود: قرآن از مسلمانان می خواهد مانند مسیحیان به یاری دین خداوند بشتابند، بنابراین دین مسیحیت اولا اقدام به ارشاد می کند و اگر موثر واقع نشد، جهاد می کند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: امروزه دین مسیحیت تحریف شده وگرنه مسیحیان باید صف مقابل مبارزه با ظلم باشند اما امروزه علیه مظلومان متحد شده اند.

او افزود: سران بعضی کشورهای مسیحی مانند آمریکا آبروی دین مسیحیت را برده اند و سرکوب محور مقاومت بعضی کشورهای مسیحی انجام می شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: البته اعتقاد جدی ما این است که وعده الهی محقق خواهد شد و فروپاشی نظام سلطه و استکباری اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.